کد خبر: 478937
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۳:۵۷:۰۰
| |

در ادامه تنش‌ها در منطقه شرق اوکراین اتفاق افتاد:

برگزاری رزمایش نظامی روسیه در کریمه با حضور وزیر دفاع این کشور

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) برای نظارت بر برگزاری رزمایش نظامی در مرز اوکراین، به شبه‌جزیره کریمه سفر کرد. در این رزمایش ضربتی، نیروهای منطقه جنوبی و چتربازان ارتش روسیه به انجام تمرینات نظامی در منطقه کریمه پرداختند.

برگزاری رزمایش نظامی روسیه در کریمه با حضور وزیر دفاع این کشور
کد خبر: 478937
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع روسیه با حضور در شبه‌جزیره کریمه، بر رزمایش نظامی بزرگ نیروهای مسلح این کشور نظارت کرد.

به گزارش فارس، در ادامه تنش‌ها در منطقه شرق اوکراین، روسیه در شبه‌جزیره کریمه رزمایش نظامی برگزار کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) برای نظارت بر برگزاری رزمایش نظامی در مرز اوکراین، به شبه‌جزیره کریمه سفر کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این رزمایش ضربتی، نیروهای منطقه جنوبی و چتربازان ارتش روسیه به انجام تمرینات نظامی در منطقه کریمه پرداختند.

بر اساس این گزارش، شویگو قرار است بر میزان آمادگی نیروهای زمینی و دریایی روسیه که در کریمه و نزدیکی اوکراین مستقر هستند، نظارت کند.

اوکراینی‌ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، ضمن درخواست از آمریکا برای ارائه تجهیزات جنگ الکترونیک به این کشور برای تقابل با روسیه، از اتحادیه اروپا نیز خواست تحریم‌هایی از جمله قطع دسترسی به سوئیفت را علیه مسکو اعمال نماید.

روز گذشته وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین و ناتو به انباشت نیروی نظامی در مرزهای این کشور ادامه می‌دهند، به آنها هشدار داد از اقداماتی که منجر به درگیری خواهد شد اجتناب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها