کد خبر: 478939
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۴:۰۳:۰۰
| |

ساخت ابررایانه آب‌وهوایی در انگلیس

سازمان هواشناسی انگلیس و غول کامپیوتری مایکروسافت قصد دارند مشترکا به منظور افزایش دقت پیش‌بینی وضعیت آب و هوا یک دستگاه ابر رایانه فوق پیشرفته در انگلیس تولید کنند.

ساخت ابررایانه آب‌وهوایی در انگلیس
کد خبر: 478939
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی انگلیس و غول کامپیوتری مایکروسافت قصد دارند تا در چارچوب یک پروژه مشترک برای افزایش دقت پیش‌بینی وضعیت آب و هوا یک دستگاه ابر رایانه فوق پیشرفته در انگلیس راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایرنا، آن‌ها با صدور بیانیه‌ای ادعا کرده اند که این ابر رایانه درک بهتری از تغییرات اقلیمی را ارائه داده و اجازه می‌دهد تا افکار عمومی بهتر برنامه‌های روزانه خود را تنظیم و برای هوای نامساعد آماده باشند.

گفته می‌شود این ابر رایانه که انتظار می‌رود تا تابستان سال آینده راه‌اندازی شود، یکی از 25 دستگاه برتر جهان در زمینه مسائل آب‌وهوایی خواهد بود. مورگان اونیل استاد دانشگاه استنفورد و از اعضای اجرایی این پروژه در این زمینه می‌گوید که از تلفیق علوم کامپیوتر و اقلیمی قرار است آخرین فناوری روز تولید شود.

دولت انگلیس فوریه گذشته وعده داد که یک میلیارد و 200 میلیون پوند در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

برخی از ویژگی‌های این ابررایانه عبارتند از

- ارائه جزئیات بیشتر درباره مدل‌های آب و هوایی

- بررسی سناریوهای بیشتر درباره تغییرات جوی

- افزایش دقت در پیش‌بینی شرایط بد جوی

«پنی اندرزبای» مدیرعامل سازمان هواشناسی انگلیس می‌گوید: ما با همکاری شرکت مایکروسافت در نظر داریم تا یکی از دقیق‌ترین و با کیفیت‌ترین داده‌های اقلیمی را ایجاد و از مردم محفاظت کنیم. «کلر بارکلی» مدیرعامل دفتر مایکروسافت در انگلیس هم گفته که این ابررایانه کمک می‌کند تا این کشور در خط مقدم علوم آب و هوایی قرار گیرد.

مکان دقیق استقرار این دستگاه پیشرفته هنوز فاش نشده است. سازمان هواشناسی انگلیس احتمال نصب آن را در جنوب کشور مطرح کرده است. گفته می‌شود برق این رایانه که از 1.5 میلیون پردازنده برخوردار است از انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد شد.

این پروژه در حالی پیگیری می‌شود که اخیرا گروه مبارزه با تغییرات آب و هوایی هشدار داده که سیل و موج گرما که امکان بروز آنها در نتیجه تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است می تواند در آینده جان تقریبا 12 میلیون نفر را در انگلیس به خطر اندازد.

این گروه اعلام کرده که کره زمین در شرایط «سقوط آزاد» قرار دارد و از دولت انگلیس خواسته است «اقدامات آرمانگرایانه بیشتری» را برای توقف این روند بکار بندد.

این درحالیست که حدود یک میلیون و 800 هزار انگلیسی در مناطقی زندگی می کنند که خطر سیل در آنها جدی است. این آمار می تواند تا فقط 17 سال دیگر به دو میلیون و 600 هزار نفر افزایش یابد و قربانیان سیل چهاربرابر بیشتر از دیگر کسانی که در معرض سیل قرار ندارند دچار مشکلات روانی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها