کد خبر: 478946
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۴:۲۷:۰۰
| |

نماینده ساری در مجلس مطرح کرد:

توافق برد-برد ایران و چین

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: توافق ایران و چین یک توافق برد ـ برد است چرا که هم چین جزو 5 قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران از نظر ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دارای جایگاه ویژه‌ای برای چین است.

توافق برد-برد ایران و چین
کد خبر: 478946
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به توافق ایران و چین گفت: تفاهم ایران و چین یک توافق برد برد است چرا که هم چین جزو 5 قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران دارای یک شرایط ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی مهم برای چین است و هر دو کشور می‌توانند نیاز یکدیگر را تأمین کنند.

به گزارش فارس، وی افزود: از سوی دیگر در تاریخ روابط ایران و چین چه زمانی که چین یک قدرت منطقه‌ای و یک قدرت متوسط بود و چه امروز که یک قدرت جهانی است هیچگاه خیانت و بدعهدی از سوی این کشور در مورد جمهوری اسلامی ایران مشاهده نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چین به دنبال یک توافقنامه و انجام قراردادهای ذیل آن است نه مثل غربی‌ها که به دنبال سوء استفاده از دیگر کشورها هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: ما حدود 7 سال است که معطل برجام هستیم برجامی که در قالب آن ما به تعهدات‌مان عمل کردیم اما طرف غربی تنها به ما قول و وعده و وعید داد و به تعهداتش عمل نکرد.

وی افزود: ما روابط تجاری زیادی با غربی‌ها داشته‌ایم اما آنها هیچ وقت به دنبال یک قرارداد و توافق مساوی که به نفع دو طرف باشد نبوده‌اند آنها همیشه به دنبال تحمیل خواسته‌های خود و سوء استفاده از دیگر کشورها هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس در پایان گفت: ما مراقبت می‌کنیم تا قراردادهای ذیل تفاهم ایران و چین با دقت تنظیم و تصویب شود و حقوق ملت را در این زمینه به طور کامل مدنظر قرار خواهیم داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها