کد خبر: 479005
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۵:۱۰
| |

سامانه جامع پایش محیط زیست چیست؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اهمیت داده‌ها برای مدیریت و آگاهی از وضعیت محیط زیست کشور در بخش‌های مختلف مانند نقشه راه برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر است و در چگونگی حرکت به ما کمک می‌کند.

سامانه جامع پایش محیط زیست چیست؟
کد خبر: 479005
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۵:۱۰

اعتمادآنلاین| مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به سامانه جامع پایش محیط زیست اظهار کرد: اهمیت داده‌ها برای مدیریت و آگاهی از وضعیت محیط زیست کشور در بخش‌های مختلف مانند نقشه راه برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر است و در چگونگی حرکت به ما کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او در ادامه بیان کرد: داده‌های محیط زیستی نقش راهنما را در تصمیم گیری‌های مدیریتی و جهت گیری بازی می‌کند، اما لازم است که این اطلاعات در سامانه‌ای جمع آوری شود و برای دسته بندی و گزارش گیری در کنارهم قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست مطرح کرد: راه اندازی چنین سامانه‌ای شفاف سازی و پاسخگویی را به همراه خواهد داشت و به واسطه فرآیند‌های شفاف و داده ها، صنایع آلاینده و علت آلاینده بودن آن به طور خودکار مشخص خواهد شد.

تجریشی با اشاره به اینکه یکی از کارکرد‌های این سامانه در حوزه پسماند، مدیریت پسماند است، گفت: طبق قانون صنایع آلاینده باید یک درصد از فروش سه ماه را به عنوان جریمه آلایندگی به خزانه پرداخت کنند، این کار سالیان سال انجام می‌شد، اما نمی‌دانستیم کدام صنایع آلاینده هستند.

او افزود: با وارد کردن داده‌ها در سامانه در سال 98 متوجه شدیم که کمتر از 10 درصد صنایع کشور در حال پایش است و از حدود 90 درصد از صنایع یا مجموعه‌هایی که فعالیت تولیدی دارند، اطلاعی نداریم، پس از پایش همان 10 درصد متوجه شدیم 85 درصد صنایع آلاینده اعلامی مشکل فاضلاب آلوده دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها