دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور:

لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی از تولید

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور  ابراز امیدواری کرد قرارگاهی عملیاتی برای مانع‌زدایی از تولید تشکیل شده و در این مسیر از فعالان بخش خصوصی هم نظرخواهی شود.

لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی از تولید
کد خبر: 479020
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۳۸:۰۶

اعتمادآنلاین| «محمدرضا شهیدی» افزود: سال گذشته با تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه تلویزیون توسط کارخانجات داخلی، رشد 40 درصدی در هم‌سنجی با سال 98 ثبت شد.

وی بیان‌داشت: هرچند نمی‌توان ارزیابی و پیش‌بینی دقیقی از شرایط اقتصادی به‌ویژه با شرایط کرونایی موجود و تورم داشت، اما چشم‌انداز امسال این حوزه رشد 20 درصدی تولید تلویزیون است.

شهیدی خاطرنشان‌کرد:‌ با وجود کاهش سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، اما همه تلویزیون‌های تولیدی کشور در سال گذشته به فروش رفت.

وی ادامه‌داد: 60 درصد تولیدات تلویزیون در سال گذشته در اندازه کمتر از 50 اینچ و به‌طور عمده 40 تا 49 اینچ بود که از نظر قیمتی بازه پنج تا 10 میلیون تومان که اکثر افراد جامعه قادر به خرید آنها هستند، بود.

این مقام صنفی اظهار داشت:‌ برای امسال نیز 80 درصد تولیدات در اندازه‌های 32 تا 49 اینچ خواهند بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، تاکید کرد: از رهبر معظم انقلاب به دلیل اهتمام ویژه ایشان به مقوله تولید تشکر می‌کنیم و در این زمینه انتظار داریم موضوع مانع‌زدایی‌ها از سوی همه مسوولان جدی گرفته شود.

شهیدی، به انتقاد از نبود کلان‌نگری در بسیاری دستگاه‌ها پرداخت و اضافه‌کرد: نگاه بخشی برخی از این دستگاه‌ها مانع تولید بوده و حتی می‌تواند مفسده‌انگیز باشد.

وی افزود: تغییرات پیاپی قوانین و مقررات مشکل دیگری در همین راستا است و دستگاه‌ها تفسیرهای مختلفی از موضوعات ارائه می‌دهند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور تاکید کرد: این مسائل ابهام‌زا است و واحدهای تولیدی نمی‌توانند برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنند.

وی، به صدور بخشنامه متعدد از سوی دستگاه‌ها در سال گذشته انتقاد کرد که سردرگمی تولیدکنندگان و عدم‌توانایی برای تصمیم‌گیری درست از سوی واحدها را به دنبال داشت و گفت: ‌انتظار می رود بخشنامه‌های صادره دست‌کم برای چند سال تداوم داشته باشد.

وی، از نبود افراد با سابقه کار تولیدی که متوجه فضای حساس تولیدی نیستند انتقاد و تاکید کرد: انتظار می‌رود در این راستا تشکل‌ها و افراد صاحب نظر مورد توجه قرار گیرند و از نظرات مشورتی‌شان استفاده و از تصمیمات خلق الساعه و یک‌شبه‌ای که جز ضربه به تولید نیست، خودداری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها