پاسخ های دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی:

از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تا واگذاری هواپیمایی کیش

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به بیان جزئیات برخی چالش های مناطق آزاد پرداخت.

از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تا واگذاری هواپیمایی کیش
کد خبر: 479041
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۳

اعتمادآنلاین| حمیدرضا مومنی شب گذشته(دوم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ارزش مالیات بر افزوده‌ای که در سراسر کشور اخذ می شود به مناطق آزاد تجاری تعمیم داده شده که معتقدیم این اقدام برخی چالش ها را برای فعالان اقتصادی این مناطق به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای مرتفع کردن این چالش ها با روسای کمیسیون اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان تاثیر گذار در این مصوبه رایزنی هایی انجام داده تا با راهکاری عملی و قانونی نسبت به این مصوبه تصمیم گیری شود.

مومنی در خصوص واگذاری شرکت هواپیمایی کیش اظهار کرد: این روند با دستور ریاست جمهور تا تصمیم گیری نهایی فعلا متوقف شده و تصمیم گیری در این خصوص از سوی معاونت اقتصادی رییس جمهوری در حال پیگیری است.

مومنی تصریح کرد: نگران اجرای اصل 44 در ارتباط با این شرکت نیستیم و شورای عالی مناطق آزاد نیز پیشنهاد داده در صورت لزوم به خصوصی سازی، سهام آن به بخش خصوصی فعال در جزیره کیش داده شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی پنجشنبه به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها