عضو کمیسیون صنایع:

قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست/ بررسی مجدد طرح ساماندهی خودرو در صحن علنی

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست/ بررسی مجدد طرح ساماندهی خودرو در صحن علنی
کد خبر: 479045
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۹:۳۶:۱۳

اعتمادآنلاین| روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون متبوع خود گفت: هفته گذشته این طرح برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار مجلس بود که برای رفع اشکالات به کمیسیون ارجاع داده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: این ایرادات را باید در کمیسیون برطرف و بار دیگر این طرح را برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع دهیم.

نماینده تهران با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری متعادل نمی‌رسند شاهد التهابات در آن هستیم، اضافه کرد: امروز قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شیوه پیشنهادی نمایندگان در طرح ساماندهی خودرو برای فروش آن،گفت: طرحی که مجلس دنبال می‌کند این است که قیمت تمام شده خودرو بر اساس اسناد حسابرسی شده مشخص و به عنوان قیمت کف در بازار بورس کالا عرضه شود و رقابت واقعی ایجاد شود و در نتیجه خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

ایزدخواه تصریح کرد: در طرح مجلس ذکر شده است که خریدار خودرو تا 3 سال حق فروش ندارند و اگر قصد فروش داشت باید مالیات سنگینی را پرداخت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها