مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات مطرح کرد:

آخرین جزئیات سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی/سطح مبارزه علیه ملخ مراکشی به 200 هزار هکتار می‌رسد

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در 9 هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

آخرین جزئیات سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی/سطح مبارزه علیه ملخ مراکشی به 200 هزار هکتار می‌رسد
کد خبر: 479125
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۳:۴۷:۳۰

اعتمادآنلاین| سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون در 9 هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان های ایلام، خوزستان، ماهشهر، خرمشهر صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: با ورود یک دسته ملخ صحرایی از سمت عراق به شلمچه و خرمشهر مبارزه آغاز شد که خوشبختانه این ملخ ها از بین رفتند.

معین با اشاره به جزئیات مبارزه علیه ملخ مراکشی و بومی گفت: بنابر آمار در 15 تا 16 استان ملخ مراکشی و اکثر استان ها ملخ بومی وجود دارد، از این رو در استان های خراسان رضوی، گلستان، گیلان، قزوین، زنجان و اردبیل مبارزه آغاز شده که طی 2 هفته آینده مبارزه علیه آفت ملخ های بومی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، سمنان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و ایلام شروع می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم افزایش 5 برابری قیمت سم نسبت به سال قبل، اما تاکنون مبارزه علیه آفت ملخ های بومی مناسب بوده است.


وی با بیان اینکه مبارزه علیه آفت ملخ مراکشی در ارتفاعات و مناطق صعب العبور صورت می گیرد، گفت: امسال پیش بینی می شود که به طور متوسط 200 هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ مراکشی انجام شود.

معین با اشاره به اینکه حداکثر سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به 500 هزار هکتار می‌رسد، بیان کرد: اگر بهمن ملخ‌های صحرایی از شبه جزیره عربستان وارد کشور می‌شدند، سطح مبارزه به علت ایجاد 2 نسل به یک‌میلیون هکتار می‌رسید.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: مقدار قابل توجهی از جمعیت شمال و شمال غرب با باد به سمت اردن، قسمت های مرکزی، جنوب و جنوب عراق منتقل شده و از آنجا که باد از سمت شرق مدیترانه به سمت ایران است، طی روزهای آینده مقداری از این ملخ ها به سمت ایران منتقل خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر جمعیت ملخ وارد خوزستان و ایلام شود، در همان مناطق مبارزه صورت می گیرد تا خسارتی به محصولات زراعی و باغی وارد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها