کد خبر: 479205
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۲۴:۰۰
| |

در پی گفتگوی تلفنی بارزانی و بلینکن صورت گرفت:

حضور ائتلاف ضد داعش در عراق ادامه یابد / حمایت از نیروهای امنیتی اربیل

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در این تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پرونده های مهمی از جمله حملات موشکی به پایگاه های عراق و نیروهای ائتلاف ضد داعش را مورد بحث قرار داد.

حضور ائتلاف ضد داعش در عراق ادامه یابد / حمایت از نیروهای امنیتی اربیل
کد خبر: 479205
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق جمعه شب طی تماسی تلفنی درخصوص مسائل مختلفی از جمله انتخابات و حملات موشکی اخیر به پایگاه های آمریکا در عراق گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازسومریه نیوز، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در این تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پرونده های مهمی از جمله حملات موشکی به پایگاه های عراق و نیروهای ائتلاف ضد داعش را مورد بحث قرار داد.

بارزانی و بلینکن همچنین در مورد حمایت آمریکا از کردستان عراق گفتگو کردند.

بارزانی نیز از بلینکن خواست تا از تحقیقات در مورد حمله اربیل حمایت کند.

دفتر رسانه ای بارزانی در بیانیه ای درخصوص این تماس اعلام کرد که وی و بلینکن تعدادی از موضوعات مشترک را مورد بحث قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف حملات موشکی و پهپادی به اربیل و پایگاههای نیروهای ائتلاف آمریکا را محکوم کردند.

همچنین طبق این بیانیه دو طرف بر "نیاز به ادامه حضور ائتلاف ضد داعش در عراق و حمایت از نیروهای امنیتی اربیل و ارتش عراق در جنگ با داعش" تاکید کردند.

بارزانی در مورد "اصلاحات انجام شده توسط دولت کردستان عراق ، که به شفافیت بیشتر در امور مالی عمومی و در پی آن افزایش درآمد کمک کرده است" ، به بلینکن اطلاع داد.

بلینکن نیز در این تماس تلفنی بر گسترش کمک‌های فنی و حمایت از اقتصاد اقلیم کردستان عراق و تشویق به سرمایه گذاری آمریکا در بخش بانکی دعوت کرد.

دو طرف همچنین از تصویب قانون بودجه فدرال استقبال کردند.بارزانی با اعلام پایبندی اقلیم کردستان به قانون بودجه گفت: دولت اقلیم کردستان انتظار دارد بغداد در نزدیک‌ترین زمان ممکن مطالبات مالی اربیل را ارسال کند.

دو طرف در ادامه نسبت به تلاش ها برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ابراز نگرانی کرده و بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم تاکید کردند.

بارزانی در پایان به گفت و گوهای مستمر با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دیگر رهبران این کشور درباره توافق سنجار اشاره و بلینکن نیز بر اهمیت اجرای کامل این توافق تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها