عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

کسانی که واکسن زدند هم به کرونا مبتلا می‌شوند/ افراد ناقل و کرونا مثبت هم می‌توانند واکسن تزریق کنند

مینو محرز گفت: واکسن فقط جلوی مرگ و میر و بستری شدن در ICU را می‌گیرد بنابراین کسانی هم که واکسن زدند ممکن است به کرونا مبتلا شوند اما خفیف بگیرند.

کسانی که واکسن زدند هم به کرونا مبتلا می‌شوند/ افراد ناقل و کرونا مثبت هم می‌توانند واکسن تزریق کنند
کد خبر: 479234
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر اینکه کسانی که واکسن کرونا تزریق کردند امکان ابتلایشان وجود دارد، گفت: واکسن فقط جلوی مرگ و میر و بستری شدن در ICU را می‌گیرد بنابراین کسانی هم که واکسن زدند ممکن است به کرونا مبتلا شوند اما خفیف بگیرند.

به گزارش برنا، او افزود: توصیه ما به کسانی که واکسن زدند این است حتما از ماسک استفاده کنند، دست هایشان را مرتب بشویند و تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محرز در پاسخ به این سوال آیا کسانی که ناقل هستند هم می‌توانند واکسن بزنند یا خیر، تصریح کرد: بله کسانی هم که ناقل هستند و تست PCR مثبت دارند، می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند و فقط به افرادی که علائمی چون تب و لرز داشته باشند این واکسن تزریق نمی‌شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه گفت: کسانی که نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند چون هنوز مصونیت ندارند باید مانند سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و وقتی از خانه خارج می‌شوند از ماسک استفاده کنند، در خانه نیز اگر افراد دیگر خانواده بسیار رعایت می‌کنند و امکان ابتلایشان پایین است، نیاز نیست فردی که واکسن زده از ماسک استفاده کند اما اگر باقی افراد خانواده در معرض خطر هستند، فرد واکسن زده باید از ماسک استفاده کند.

او ادامه داد: اما درهرصورت ما به کسانی که واکسن دریافت می‌کنند توصیه می‌کنیم چه در خانه چه بیرون از منزل حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند و به خیال اینکه واکسن تزریق کردند، ماسک زدن را فراموش نکنند.

محرز در پایان تاکید کرد: واکسن ناقل بودن ایجاد نمی‌کند اما افرادی که واکسن زدند باید تا مصونیت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها