کد خبر: 479321
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۵۶:۴۰
| |

رکورد تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی ایران شکسته شد

 میزان تولید برق نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی کشور در سال گذشته با افزایش 20 درصدی نسبت به سال 98 به حدود 158 میلیون مگاوات ساعت رسید.

رکورد تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی ایران شکسته شد
کد خبر: 479321
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۵۶:۴۰

اعتمادآنلاین| نگاهی به آمار تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور حاکی از آن است که در سال 99 با افزوده شدن بخش بخار نیروگاه‌های پرند، عسلویه، ارومیه، فردوسی، شیروان، سبلان و کاسپین شاهد "جهش تولید" نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به عنوان واحدهای تولیدکننده برق دوست‌دار محیط زیست هستیم.

به گزارش ایرنا، تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود بازده نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار موثر است و در سال‌های آینده شاهد تاثیرات گسترده آن خواهیم بود.

با قرار دادن یک توربین بخار 160 مگاواتی در امتداد دو توربین گازی 159 مگاواتی و تشکیل یک بلوک کامل سیکل‌ترکیبی، بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی و از محل حرارت بازیافت‌شده در سیکل نخست تولید برق، بازده نیروگاه از حدود 34 درصد به نزدیک 50 درصد افزایش خواهد یافت.

در سال گذشته 343 میلیون مگاوات ساعت انرژی در همه نیروگاه‌های کشور (حرارتی، برق‌آبی، اتمی و تجدیدپذیر) تولید شده است که سهم نیروگاه‌های حرارتی (بخاری، گازی، سیکل‌ترکیبی) از این رقم بیش از 314 میلیون مگاوات ساعت بوده است.

سال گذشته حدود 92 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، میزان تولید این واحدها نسبت به سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا،31 فروردین‌ماه امسال مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: 69 هزار مگاوات ظرفیت واحدهای نیروگاهی برق حرارتی تا نیمه خردادماه و بعد از پایان تعمیرات وارد مدار خواهدشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها