کد خبر: 479453
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۹:۳۳
| |

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس باید در جریان مذاکرات قرار گیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرده است، دولت مکلف شده که آن را اجرایی کند. بنابراین نمایندگان از دولت خواستند که به قانون عمل کند به همین دلیل مجلس باید در جریان مذاکرات قرار گیرد.

مجلس باید در جریان مذاکرات قرار گیرد
کد خبر: 479453
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۹:۳۳

اعتمادآنلاین| عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+4 در وین، گفت: مذاکراتی که در وین انجام می‌شود باید به تایید مجلس برسد وگرنه مورد قبول نمایندگان نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه طبق اصل 77 قانون اساسی باید تمام معاهدات بین‌المللی در مجلس بررسی و تصویب شود، ادامه داد: البته مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرده است، دولت مکلف شده که آن را اجرایی کند و فرآیند مذاکرات از این قانون جدا نیست، بنابراین نمایندگان از دولت خواستند که به قانون عمل کند به همین دلیل مجلس باید در جریان مذاکرات قرار گیرد.

گلرو با تاکید براینکه نمایندگان باید از جزئیات مذاکرات انجام شده در وین مطلع شوند بیان کرد: با توجه به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی برای این موضوع باید از سوی مجلس انجام گیرد که باید مجلس برای روند نظارت داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان متذکر شد: در وین باید درباره بدعهدی‌های و نحوه اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها مذاکره شود و اینکه آن‌ها چگونه می‌توانند برجام را زنده نگه دارند بررسی صورت گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها