نشست وزیران خارجه آمریکا و آسیای مرکزی برگزار شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه میزبان نشست (مجازی) همتایان خود از پنج کشور آسیای مرکزی شامل قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بود. بلینکن در نشست مجازی وزیران خارجه این گروه موسوم به C5+1 بر ادامه تعهد ادعایی آمریکا به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشورها تاکید کرد.

نشست وزیران خارجه آمریکا و آسیای مرکزی برگزار شد
کد خبر: 479469
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک با وزیران خارجه کشورهای آسیای میانه، بر ادامه تعهد ادعایی واشنگتن به استقلال و حاکمیت ملی کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه میزبان نشست (مجازی) همتایان خود از پنج کشور آسیای مرکزی شامل قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بود. بلینکن در نشست مجازی وزیران خارجه این گروه موسوم به C5+1 بر ادامه تعهد ادعایی آمریکا به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشورها تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای افزود: وزیران خارجه آمریکا و کشورهای آسیای مرکزی درباره روند صلح در افغانستان و همچنین احیای (پس از) کووید-19 و تغییرات آب و هوایی بحث و گفتگو کردند. بلینکن همچنین یک برنامه دو ساله با هدف تقویت انجمن‌های کسب و کار زنان در منطقه اعلام کرد. گروه C5+1 در سال 2015 در زمان دولت باراک اوباما در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد و پلتفرم اصلی برای گفت‌وگوی آمریکا با آسیای میانه محسوب می‌شود.

پایگاه خبری آکی‌پرس هم گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا در این نشست مجازی از ازبکستان بابت وارد کردن افغانستان در فضای اقتصادی آسیای میانه تشکر کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها