کد خبر: 479533
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۵:۴۸:۳۸
| |

محمدحسن آصفری، نایب رییس کمیسیون امور داخلی:

حضور مردم در انتخابات، باعث افزایش قدرت چانه‌زنی ایران می‌شود / دستگاه نظارت به سلایق مختلف اجازه حضور در انتخابات دهد

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: بالا بودن میزان مشارکت در انتخابات 1400 پشتوانه محکمی برای دولت، مجلس و دستگاه دیپلماسی کشور خواهد بود. مشارکت پرشور و شکل‌گیری یک دولت قوی با پشتوانه مردمی هر گونه تهدید علیه ایران را خنثی می‌کند.

حضور مردم در انتخابات، باعث افزایش قدرت چانه‌زنی ایران می‌شود / دستگاه نظارت به سلایق مختلف اجازه حضور در انتخابات دهد
کد خبر: 479533
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۵:۴۸:۳۸

اعتمادآنلاین| محمد حسن آصفری، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای، باعث افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مقابل غربی‌ها می‌شود، گفت: بالا بودن میزان مشارکت در انتخابات 1400 پشتوانه محکمی برای دولت، مجلس و دستگاه دیپلماسی کشور خواهد بود. مشارکت پرشور و شکل‌گیری یک دولت قوی با پشتوانه مردمی هر گونه تهدید علیه ایران را خنثی می‌کند.

به گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند در مدت باقیمانده با اقداماتی در حوزه رفع مشکلات معیشتی نوعی اتحاد و انسجام را در جامعه به وجود آورد، البته همه نهادها و گروه‌های سیاسی باید در این امر خود را سهیم بدانند.

نماینده مردم اراک تاکید کرد: دستگاه نظارتی هم باید با علاقمندی اجازه دهد که سلیقه‌های مختلف برای شرکت در انتخابات حضور پیدا کنند و مردم از بین سلیقه‌های مختلف کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. این رویکرد می‌تواند به مشارکت پرشور در انتخابات کمک کند ، اما اگر تعداد داوطلبان را محدود کنیم و کسانی تایید نشوند، طبعا در میزان مشارکت مردم تاثیر خواهد داشت.

وی در عین حال گفت: داوطلب ریاست جمهوری هم باید شان اداره مملکت را داشته باشد و با پایبندی به قانون اساسی و ولایت فقیه برای برون رفت از این وضعیت تلاش کند.

نایب رییس کمیسیون شوراها با بیان اینکه داوطلبان ریاست جمهوری باید با برنامه خاص خود در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: اکثر دولت‌ها در ایران بدون اینکه برنامه و ایده خاصی داشته باشند با یک شور انتخاباتی در موسم انتخابات حضور پیدا می‌کنند و این رویه باید در دولت آینده تغییر کند.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: با توجه به شرایط کشور داوطلبان ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و حل مشکلاتی معیشتی مردم ارائه کنند تا افراد به برنامه‌های آنها رای دهند نه اینکه فرد داوطلب از حمایت احزاب و شخصیت‌های کشور برخوردار باشد، اما فاقد هیچ برنامه مشخصی نباشد.

آصفری بیکاری و تورم را دو مشکل و چالش اصلی کشور عنوان کرد که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون شوراها همچنین درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح رفت و برگشت‌های متعددی به شورای نگهبان داشته است و منتظر هستیم شورای نگهبان نتیجه نهایی را در این زمینه اعلام کند.

وی یادآور شد: در گذشته یکی از شرایط داوطلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سواد خواندن و نوشتن بود و تعداد زیادی برای حضور در انتخابات داوطلب می‌شدند. رد صلاحیت‌ها در این زمینه باعث می‌شد که در عرصه بین الملل برای کشور ایجاد مشکل کند و از این جهت ابلاغ این قانون می‌تواند دستاورد مهمی برای کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها