کد خبر: 479663
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

عزت‌الله یوسفیان، نماینده ادوار مجلس:

برادر لاریجانی را هدف قرار دادند چون نقطه ضعفی از خودش نداشتند/ دشمنی‌ها با لاریجانی ناشی از حب‌ و بعض شخصی است/ لاریجانی برای داوطلبی انتخابات با احدی رایزنی نکرده است

یک فعال سیاسی، حمله مقام‌های دولت نهم به علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی در 15 بهمن سال 91 را یادآور شد و گفت: آقای محترمی که در روز یکشنبه سیاه مجلس، به علی لاریجانی حمله کرد، چون از او مساله و نقطه ضعفی نداشت، به برادرش حمله کرد.

برادر لاریجانی را هدف قرار دادند چون نقطه ضعفی از خودش نداشتند/ دشمنی‌ها با لاریجانی ناشی از حب‌ و بعض شخصی است/ لاریجانی برای داوطلبی انتخابات با احدی رایزنی نکرده است
کد خبر: 479663
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ عزت‌الله یوسفیان، نماینده ادوار مجلس، ملا درباره گمانه زنی‌ها برای حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: لاریجانی 12 سال رییس مجلس بود و رجل سیاسی محسوب می‌شود اما تا این لحظه درباره داوطلبی در انتخابات 28 خرداد ریاست جمهوری اظهار نظری نکرده است.

به گزارش ایرنا، این نماینده ادوار در عین حال افزود: زمینه خدمت فراهم شود مسلما لاریجانی برای خدمت می‌آید اما وقتی زمینه‌ها مساعد نباشد، بعید است داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شود زیرا او از آن دسته افراد نیست که خودش را به آب و آتش بزند که رای بیاورد و رییس جمهوری شود. لاریجانی از داوطلبانی است که هدفش رای نیست بلکه خدمت است و تا اجماع و خواست عمومی حاصل نشود زمینه‌های خدمت فراهم نمی‌شود.

وی به حضور بی‌حاشیه لاریجانی در راس مجلس شورای اسلامی در مدت بیش از یک دهه اشاره کرد و گفت: در این مدت، لاریجانی کلمه‌ای نگفت که روابط عمومی مجلس مجبور به صدور اصلاحیه یا تکذیبیه شود.

یوسفیان ملا ادامه داد: لاریجانی در طول 12 سال حضور در مجلس و همچنین 10 سال حضور در راس صداوسیما یک ریال حقوق نگرفت و زندگیش با حق التدریس اداره می‌شد و هرگز یک وجب زمین در تهران یا هرجای دیگری از دولت نگرفت. وقتی به این مسائل توجه نمی‌شود «هر کسی باشد دیگر نمی‌آید خیلی خودش را عرضه کند.»

این فعال سیاسی، حمله مقام‌های دولت نهم به علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی در 15 بهمن سال 91 را یادآور شد و گفت: آقای محترمی که در روز یکشنبه سیاه مجلس، به علی لاریجانی حمله کرد، چون از او مساله و نقطه ضعفی نداشت، به برادرش حمله کرد.

وی، حضور نیافتن لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم را کاری عاقلانه دانست و گفت: لاریجانی برای ورود به مجلس در انتخابات یازدهم مشکلی نداشت و فرض کنید اگر بگوییم قم دیگر رای نداشت، به عنوان چهار دوره نماینده آمل، یقین داشتم اگر اراده می‌کرد به راحتی نماینده آمل می‌شد.

یوسفیان ملا، وحدت جریان‌های حول محور لاریجانی را یادآور شد و افزود: در انتخابات هیات رییسه مجلس، در حالی که محمدرضا عارف لیدر اصلاح طلبان در مجلس بود ولی نتوانست با لاریجانی برای ریاست مجلس رقابت کند. عارف می‌گفت ما لاریجانی را در لیستمان در قم گذاشتیم، ولی تعداد زیادی از همان جریان اصلاح طلب، رسما به لاریجانی رای دادند در حالی که اگر همه اصلاح طلبان به آقای عارف رای می‌دادند، او قطعا رییس مجلس می‌شد.

نماینده پیشین مردم آمل تصریح کرد: وقتی کسی دنبال ریاست نیست بلکه دنبال خدمت است، زمینه‌های خدمت را باید آماده ببیند تا حضور پیدا کند ولی اگر دنبال ریاست بود خودش را به آب و آتش می‌زد. لاریجانی از داوطلبانی که اعلام حضور کرده‌اند، قوی‌تر است حتی شاهد بودم وقتی با وزارتخانه‌ها جلسه می گذاشت به مراتب اطلاعاتشان درباره موضوعات از کارشناسان آن وزارتخانه بیشتر بود.

یوسفیان ملا افزود: راست و چپ را امتحان کردیم و مردم از دولت‌های مختلف وابسته به این جریان‌ها رضایت کامل ندارند. برخی دنبال این بوده اند رضایت مردم را با کارهای پوپولیستی به دست آورند اما این کارها فقط به درد شب انتخابات می‌خورد و کاربرد دیگری ندارد.

وی از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی خواست تعصب حزبی را کنار بگذارند و روی افراد شاخص سرمایه‌گذاری کنند و افزود: نگویند که حتما داوطلب انتخابات باید از حزب و جناح ما باشد تا ما بر کشور مسلط شویم. باید این فکر را کنار بگذارند و ببینند چه کسی لیاقت اداره کشور را دارد ولو اینکه از جناح آنها نباشد. اگر واقعا بخواهیم کشور دوام و قوام پیدا کند نباید تعصب جریانی داشته باشیم.

عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از دیدار بسیاری از شخصیت‌ها با لاریجانی خبر داد و افزود: خیلی‌ها با او ملاقات کردند اما او درخواستی از کسی برای حمایت نداشته و در حالی که او یک اصولگرای واقعا شناخته شده است، برخی از این آقایان وقتی دیدند که چهار نفر از اصلاح طلبان اسمی از او برده اند، او را از لیست خارج کردند.

یوسفیان ملا تصریح کرد: با این روحیه ای که از لاریجانی می شناسم، با این وضعیت خیلی کار کردن برای او سخت است. جناح‌های سیاسی مجلس در مورد ریاست او بر این نهاد اتحاد و اجماع نظر داشتند. شخصیتی که چنین جایگاه و پایگاهی دارد را نباید اجازه دهیم تخریب کنند. شاهد هستید که تا صحبت از آمدن لاریجانی می‌شود انتشار مطالب دروغ و کذب و توهین آمیز علیه او شتاب می‌گیرد و این موضوع، افرادی را که قصد خدمت دارند و حب ریاست ندارند دلسرد می‌کند و ممکن است موجب کناره گیری آنها شود.

وی، دشمنی‌ها با رییس سابق مجلس را ریشه دار و شخصی دانست و گفت: لاریجانی به احدی بدی نکرد. هر کدام از این افراد منتقد تقاضای دیدار با لاریجانی را داشتند، اجابت شد و او برخورد محترمانه ای با همه داشت. لاریجانی رییس مجلس قدرتمندی بود که دولت و وزیران رابطه مثبتی با او داشتند ولی یک حرکتی که کسی بتواند از آن به انتقام گیری تعبیر کند، انجام نداد.

یوسفیان ملا به اشراف رییس پیشین مجلس بر مسائل منتقدان اشاره کرد و گفت: با اینکه لاریجانی کاملا در جریان امور بود. همین‌هایی که هرچه دستشان رسید برای او پرت کردند، دیدند که لاریجانی علیه آنها چیزی نگفت و واقعا حرمت نگه می‌داشت و همان موقع رعایت کرد و الان هم رعایت می‌کند و «بگم بگم نکرد که فلانی چرا خانه یا زمین گرفته است.»

وی تصریح کرد: اگر از آقایانی که به لاریجانی توهین می‌کنند پرسیده شود که چرا چنین می‌کنند واقعا پاسخی ندارند چون نقطه ضعفی از او ندارند. مدتی که لاریجانی مذاکرات خارجی داشت حرکت خلافی نکرد. خیلی ها می‌گفتند چرا غیر از امیرعبداللهیان، مشاوران بیشتری برای امور بین الملل یا در امور نظارت بر دولت، تعیین نمی کنید. پاسخ لاریجانی این بود که همه 290 نماینده وقت مجلس مشاور من هستند و به طور مثال، تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی مشاور بین الملل و تمامی اعضای کمیسیون اصل 90، مشاور من در امور نظارت بر دولت هستند. آقای لاریجانی می توانست به همین بهانه‌ها، دهها نفر را استخدام کند و تشکیلات عریض و طویلی ایجاد کند اما در باطن، اهداف انتخاباتی خود را دنبال کند اما چنین کاری نکرد.

یوسفیان ملا، روزه سکوت لاریجانی درباره داوطلب شدن برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: الان که زمان انتخابات و یارگیری است آقای لاریجانی با احدی رایزنی نکرد که خودش را برای انتخابات جا بیندازد چون او هدفش خدمت است.

نماینده پیشین مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خطاب به منتقدان لاریجانی گفت: لاریجانی 12 سال در مجلس بود اما اجازه نداد حقی از کسی تضییع شود. هم اصلاح طلبان رییس کمیسیون شدند و هم اصولگرایان این در حالی بود که اکثریت دست او بود و اگر اشاره می‌کرد کمیسیون به فرد رای نمی‌داد ولی هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در یک کمیسیون از 13 کمیسیون داخلی مجلس دخالت کرده باشد. تا با او موضوع ریاست کمیسیون‌ها درمیان گذاشته می‌شد می‌گفت هرچه رای عموم نمایندگان عضو کمیسیون بود. اینها نعمت است ولی وقتی این نعمات نادیده گرفته می‌شود دلیلی وجود ندارد که شخص بیاید بگوید من هم هستم و می‌خواهم بیایم.

یوسفیان ملا تصریح کرد: به اندازه تمام اینهایی که در فضای حقیقی و مجازی در حال رایزنی و تبلیغ هستند، این قدرت را داشت که فضایی برای خودش درست کند ولی هیچ فضایی درست نکرد. همان حرفی که زمان ترک مجلس اعلام کرد و گفت هیچ تصمیمی برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌ام، هنوز هم همان را تکرار می کند و خیلی‌ها هم به او مراجعه کرده و همین را بیان کرده اند. باید این چند هفته را هم صبر کنیم و امیدواریم که کسی که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و بر مسائل مسلط است، رییس جمهوری شود.

وی درباره تداوم دشمنی‌ها علیه رییس سابق مجلس را یادآور شد و افزود: دشمنی وقتی جنبه شخصی بگیرد، دیگر از محدوده خارج می‌شود. اگر دشمنی در موضوع عقاید و نظرات بود، می‌شد بحث کرد و نظرات را هم به نزدیک کرد و مصداق این موضوع، همان ضرب المثل به «خواب رفته» و «به خواب زده» است که کسی را خودش را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد.

این فعال سیاسی گفت: از همین آقایی که الان اینطوری با لاریجانی دشمنی می‌کند بپرسید که چه بدی به شما کرده است؟ دشمنی این فرد با لاریجانی به قدری برای همه عیان است که وقتی با کنایه هم مطلبی را بیان می‌کند، همه می‌گویند منظورش لاریجانی بود ولی از طرف دیگر، اگر در صحبت‌های لاریجانی بگردند که جمله ای در لفافه و پنهان علیه آنها گفته باشد یا حرکتی علیه آنها کرده باشد اصلا لاریجانی اقدامی علیه آنها نکرده است. وقتی مساله عداوت و بغض شخصی شد، خیلی سخت است که فرد بتواند از دلش بیرون کند. اگر جنبه عمومی داشت تا الان حل شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها