کد خبر: 479694
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۹:۱۶:۵۹
| |

تولید نانوپودر خلوص بالا با کاربرد در محصولات اطفای حریق

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانوپودر اکسید روی با خلوص بیش از 95 درصد برای کاربرد در صنایع بهداشتی و آرایشی و محصولات اطفای حریق شده است.

تولید نانوپودر خلوص بالا با کاربرد در محصولات اطفای حریق
کد خبر: 479694
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۹:۱۶:۵۹

اعتمادآنلاین| اکسید روی یک ماده سفید رنگ و غیر قابل انحلال در آب با فرمول شیمیایی ZnO است. هدایت حرارتی بالا، خواص ضدباکتریایی، مرطوب‌کنندگی و ضریب شکست بالا از جمله خواص اکسید روی است. نانو اکسید روی ترکیبی زیست سازگار و ایمن بوده و می‌تواند در پزشکی کاربردهای وسیعی داشته باشد و به‌علت خاصیت جذب امواج ماورای بنفش، به‌طور وسیعی در ترکیبات بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود. این ترکیب در حذف بوی بد بدن و جلوگیری از رشد باکتری‌ها بسیار کاربردی بوده و به خوبی موجب تسکین برخی حساسیت‌های پوستی می‌شود.

به گزارش ایسنا، از این رو تولید این ماده در کشور اهمیت بسیاری دارد و تلاش‌های زیادی برای تولید اکسید روی با خلوص بالا صورت گرفته است و به تازگی یکی از شرکت‌های فناور اکسید روی با خلوص 95٫5 درصد را تولید کرده است. ذرات اکسید روی تولید شده، ابعادی در محدوده 45 الی 60 نانومتر دارا بوده و مورفولوژی آن‌ها کروی و شبه کروی است.

به نقل از ستاد نانو، این ماده به‌عنوان افزودنی در تولید مواد مختلفی همچون لاستیک، پلاستیک، شیشه، سیمان و سرامیک، پمادها، کرم‌های ضدآفتاب، روان‌کننده‌ها، رنگ‌ها، چسب‌ها، باتری‌ها، محصولات اطفای حریق، ادوات جاذب اشعه فرابنفش (UV) و مصارف ضدخوردگی و ضدقارچی قابل استفاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها