کد خبر: 479744
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا:

اخراج دیپلمات‌ها از جمهوری چک علامت روان‌پریشی ضدروسی غرب است

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد، مساله اخراج اخیر دیپلماتهای روسیه از جمهوری چک و تلاشها برای دخیل کردن ناتو و اتحادیه اروپا را می‌توان یک مورد کلینیکی از روان پریشی ضد روسی غرب دانست.

اخراج دیپلمات‌ها از جمهوری چک علامت روان‌پریشی ضدروسی غرب است
کد خبر: 479744
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به گفته نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، دلایل بروز رسوایی اخیر مربوط به جمهوری چک در نگرانی‌های داخلی غرب نهفته بوده و همچنین تا حد زیادی با انگیزه‌های ماجرای سال 2018 در سالزبری انگلیس که در ضمن فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا رخ داد، مرتبط است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد، مساله اخراج اخیر دیپلماتهای روسیه از جمهوری چک و تلاشها برای دخیل کردن ناتو و اتحادیه اروپا را می‌توان یک مورد کلینیکی از روان پریشی ضد روسی غرب دانست.

او به خبرگزاری تاس اظهار کرد: ماجرای جمهوری چک یک اتفاق مجزا نیست. این بخشی از روان پریشی ضد روسی فعلی غرب است. این حتی دیگر یک هیستری نیست و در حقیقت یک روان پریشی و مطلقا یک مورد کلینیکی است.

این فرستاده تصریح کرد، دلایل "رسوایی" اخیر مربوط به جمهوری چک نهفته در نگرانی‌های داخلی غرب است.

وی افزود، آنها تا حد زیادی مرتبط با انگیزه‌های مربوط به ماجرای سال 2018 سالزبری انگلیس که در ضمن فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) اشاعه یافت، هستند. او خاطر نشان کرد: این مطمئنا تلاشی دیگر برای منحرف ساختن توجه شهروندان ما از نگرانی‌های داخلی چه در کشورهای اتحادیه اروپا و چه در دیگر کشورهای غربی است.

به عنوان مثال وضعیت مربوط به واکسیناسیون و روند تامین واکسن برای اتحادیه اروپا را در نظر بگیرید. این روند تا کنون به حوزه حقوقی کشیده شده و کمیسیون اروپا دست به اقدام حقوقی علیه شرکت بزرگ سوئدی-انگلیسی تولید کننده واکسن (آسترازنکا) زده است.

چیژوف در ادامه به بحثهای متفاوت در اتحادیه اروپا "درخصوص قانون آب و هوایی که با جنجال فراوان اعلام شد اما شرکت کنندگانش هنوز قادر به توافق بر سر تعریفها نیستند" پرداخت.

او بیان کرد: در مجموع دلایل به طور عمده مرتبط با انگیزه‌های ماجرای سال 2018 که در ضمن مسائل داخلی جدی در انگلیس به ویژه پیرامون بریگزیت اشاعه یافتند، هستند.

وی افزود: این بار اتحادیه اروپا و سرویس امور خارجه این اتحادیه گفتند که مساله اخراج دیپلماتها صرفا تحت حوزه اختیار کشورهای عضو است. این امید وجود دارد که آنها از اشتباه سیاسی فاحشی که در سال 2018 به ویژه در ارتباط با درک چگونگی پاسخ روسیه در چنین پرونده‌هایی مرتکب شدند، درس بگیرند.

مقامهای جمهوری چک در 17 آوریل مساله اخراج 18 کارمند سفارت روسیه در شهر پراگ را که طبق گفته مقامهای جمهوری چک، "افسران آژانسهای اطلاعاتی روسیه" بودند اعلام کردند و این ماقشه باعث وخامت روابط این کشور با روسیه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها