کد خبر: 479851
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۵۸:۰۰
| |

کانادا و نگرانی از گونه‌های جدید کرونا و موج سوم

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا عنوان کرد که افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور بدان معناست که این کشور در یک شرایط حساس و سخت قرار گرفته است.

کانادا و نگرانی از گونه‌های جدید کرونا و موج سوم
کد خبر: 479851
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات کانادا در حالی نسبت به وجود گونه‌های جدید کرونا در این کشور هشدار داده اند که همزمان بر اتخاذ تدابیر جدی‌تر برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس تاکید دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا عنوان کرد که افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور بدان معناست که این کشور در یک شرایط حساس و سخت قرار گرفته است.

شمار موارد روزانه ابتلا در کانادا طی ماه جاری میلادی دو برابر شده و 8600 مورد افزایش یافت و گفته شده این کشور با موج سوم روبرو است. مقامات بهداشتی کانادا اعلام کرده اند که این موارد ممکن است بار دیگر به بیش از 15 هزار مورد تا پایان ماه آوریل برسد مگر اینکه تدابیر سختگیرانه اتخاذ شود تا با موج گونه های جدید و جهش یافته کرونا مقابله شود.

جاستین ترودو همچنین تصریح کرد: گونه های خطرناک تر و با انتقال سریع‌تر در کانادا شناسایی شده اند. شرایط وخیم و حساس است.

همزمان با مواجهه کانادا با افزایش موارد ابتلا به کرونا و گونه های جدید، دولت فدرال این کشور اعلام کرده است محدودیت های مسافرتی سختگیرانه ای را اعمال می کند که از جمله توقف پروازها از مبدا هند و پاکستان به کانادا برای 30 روز خواهد بود.

در این میان یک کمیته ملی دولتی کانادا اعلام کرد که واکسن استرازنکا در این مقطع زمانی می تواند برای افراد بالای 30 سال مورد استفاده قرار بگیرد.

در بریتیش کلمبیا محدودیت هایی برای محدود کردن سفرهای غیرضروری در بخش های مختلف این منطقه اعمال شده است.

مقامات کانادایی اعلام کرده اند که گونه های جدید در حال مبتلا کردن افراد بیشتر است که منجر به رکورد زدن بستری های بیمارستانی می شود.

جاستین ترودو نیز عنوان کرد که مهم است این کشور برای آینده نیز طرح داشته باشد؛ به همین دلیل دولت این کشور قراردادی با شرکت فایزر منعقد کرده تا 35 میلیون دوز واکسن مازاد را برای سال 2022 و 30 میلیون دوز برای سال 2023 دریافت کند.

وی تصریح کرد که دولتش 100 نفر از کادر درمان را که بتوان آنها را به منطقه اونتاریو برای کمک های درمانی اعزام کرد، شناسایی کرده است. گفته شده منطقه اونتاریو اکنون با چالش موج سوم کرونا روبرو بوده است.

مقامات بهداشتی کانادا معتقدند که اگر افراد شمار تماس های فردی شان را تا 20 الی 30 درصد قطع کنند، شمار موارد روزانه ابتلا می تواند تا حدود 4500 مورد کاهش یابد.

ترسا تام مقام ارشد امور بهداشت عمومی کانادا نیز گفت: ما در حال حاضر در رقابت شدید میان واکسن زدن و مواجهه با گونه های کرونا هستیم.

تاکنون بیش از یک میلیون و یکصد مورد ابتلا به کرونا در کانادا ثبت شده که بیش از 23 هزار و 800 فوتی را داشته است.

دکتر ترسا تام همچنین ضمن اعلام اینکه کاهش نسبی در شمار کلی مبتلایان طی یک بازه زمانی یک هفته ای ثبت شده، اما شمار بستری ها و بیماران ای سی یو در این زمان مشابه 20 درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها