ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

آمریکا قطعا در لیست دولت‌های غیردوست روسیه قرار دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لیست دولت‌های غیردوست روسیه که سفارتخانه‌های آنها از استخدام شهروندان روسی منع خواهند شد، اکنون در حال تنظیم است و ایالات متحده مطمئناً در آن قرار خواهد گرفت.

آمریکا قطعا در لیست دولت‌های غیردوست روسیه قرار دارد
کد خبر: 479949
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۸:۲۱:۱۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: آمریکا قطعاً در لیست دولت‌های غیردوست روسیه قرار دارد.

به گزارش مهر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد: لیست دولت‌های غیردوست روسیه که سفارتخانه های آنها از استخدام شهروندان روسی منع خواهند شد، اکنون در حال تنظیم است و ایالات متحده مطمئناً در آن قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد که لیست مذکور بر اساس دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهور کشورش در حال تهیه و تنظیم است.

ماریا زاخارووا بدون اشاره به جزییات بیشتری درباره این خبر ادامه داد: به محض انتشار دستور دولت متوجه نام دیگر کشورهای مشمول این فهرست خواهید شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر فرمانی را امضا کرد که به موجب آن، برای مقابله با اقدام‌های خصمانه دولت‌های بیگانه تدابیر معینی به کار گرفته می‌شود.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به موجب این فرمان، دولت روسیه باید فهرستی از دولت‌های بیگانه غیردوست که این تدابیر علیه آنها به کار گرفته می‌شود، تهیه کند.

گفتنی است که این فرمان از روزی که به طور رسمی منتشر شود، به مرحله اجرا در می‌آید و تا زمانِ فسخ تدابیر اقدام متقابل که در این فرمان پیش بینی شده، معتبر خواهد بود.

فرمان مذکور همچنین اعلام می‌کند که مسکو تعداد کارکنان هیأت‌های دیپلماتیک خارجی را که علیه روسیه دست به اقدام‌های خصمانه می‌زنند، محدود خواهد کرد.

در این فرمان آمده است که قراردادهای امضا شده میان هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای غیر دوست با اشخاص، در شرایطی که از تعداد تعیین شده از سوی دولت روسیه تجاوز کند، مشمول فسخ قرارداد می‌شوند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها