کد خبر: 480020
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۸:۲۸:۰۴
| |

منوچهر آذری:

اوایل انقلاب رادیو یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها بود/ پس از تعطیلی «جمعه ایرانی» با رادیو قهر کردم و 10 ماه است که به این رسانه برگشته‌ام

منوچهر آذری بازیگر و گوینده برنامه‌های رادیویی «جمعه ایرانی»، «صبح جمعه با شما» و «هفت کوچه» با اشاره به کمبود ابزارهای سرگرمی در سال‌های گذشته و به خصوص اوایل انقلاب تأکید کرد که رادیو در آن سال‌ها از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها بود.

اوایل انقلاب رادیو یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها بود/ پس از تعطیلی «جمعه ایرانی» با رادیو قهر کردم و 10 ماه است که به این رسانه برگشته‌ام
کد خبر: 480020
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۸:۲۸:۰۴

اعتمادآنلاین| منوچهر آذری گوینده رادیو و بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: من 50 سال در رادیو فعالیت کردم و این رسانه را خانه خود می‌دانم. از طریق رادیو و صدا 50 سال با مردم در ارتباط بودم و در این سال‌ها با فراز و فرودهای این رسانه همراه بوده‌ام.


به گزارش برنا، آذری خاطرنشان کرد: رادیو یک رسانه ارتباط جمعی است که از قدیم در ایران بوده و از روزهای ابتدایی ورودش به ایران با استقبال خوبی روبرو شد.

در سال‌های ابتدایی اصلی‌ترین رسانه به حساب می‌آمد و به یاد دارم رادیوهایی نفتی مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و فرستنده رادیو هم در خیابان شریعتی حال حاضر بود که به آن مکان «بی‌سیم» می‌گفتند. گوینده‌های مختلف را به «بی‌سیم» می‌بردند و آنجا خواننده‌ها و گوینده‌ها برنامه اجرا می‌کردند. وضعیت 30 سال به این صورت بود.

او افزود: من از تلویزیون به رادیو رفتم و آن زمان برنامه «شبکه صفر» را با آقای حسن خیاط‌باشی داشتم که یک روز خیاط‌باشی به من گفت به ما یک برنامه دادند که ماهی یک هفته آنتن داریم. آنجا ما برنامه «دوخت و دوز» را تولید کردیم.

پس از آن یک روز حمید قنبری من را در حین اجرا دید و از من دعوت کرد که به برنامه «صبح جمعه» بروم و با آن‌ها همکاری کنم. من مسیر بسیار پر پیچ و خمی را در رادیو طی کردم و خوشحالم که توانستم در این مدت با بزرگان این رسانه همکاری داشته باشم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: در سال‌های اوایل انقلاب ابزارهای سرگرمی به اندازه‌ای که امروز شاهدش هستیم زیاد نبود. آن زمان دو شبکه تلویزیونی بود و از آنجا که اکثر مردم تلویزیون نداشتند بیشتر رادیو گوش می‌دادند و میزان مخاطبان این رسانه بسیار زیاد بود و در واقع می‌توان آن را پرمخاطب‌ترین رسانه آن زمان دانست.

سال‌ها با هنرمندان بسیاری همکاری کردم و بعد در یک سال به برنامه «صبح جمعه با شما» پیوستم که در آن‌جا به هنرمندان، گویندگان و دوبلورهای قدیمی همکاری داشتم. پس از آن سعید توکل «جمعه ایرانی» را راه انداخت و سال‌ها در این برنامه کار کردیم تا اینکه آقای سرافراز رئیس وقت صداوسیما این برنامه را تعطیل کرد.

آذری تصریح کرد: پس از تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» سعید توکل از رادیو کناره‌گیری کرد و من هم همین کار را کردم تا 10 ماه پیش که به من پیشنهاد شد در برنامه «هفت کوچه» حضور داشته باشم و با وجود دلخوری و قهری که داشتم پذیرفتم و در حال حاضر پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها با این برنامه در خدمت مردم هستم.

این بازیگر تصریح کرد: قهر من با رادیو به تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» برمی‌گردد. آن زمان ما یک گروه 60 نفره از قدیمی‌های رادیو بودیم که این برنامه پرمخاطب و پرطرفدار را روی آنتن می‌بردیم و ضبط این برنامه در ایوان شمس صورت می‌گرفت و مردم به صورت رایگان به سالن ایوان شمس می‌آمدند و ضبط برنامه را شاهد بودند.

پس از تعطیلی برنامه آقای توکل ترجیح داد که دیگر با رادیو همکاری نکند و من هم چنین تصمیمی گرفتم اما پس از اینکه آقای توکل خوشبختانه به برنامه «پرنیان صدا» که برنامه خوبی بود به رادیو برگشت من هم تصمیم گرفتم دوباره به این رسانه برگردم.

آذری در پایان گفت: رادیو عشق و علاقه و زندگی من است و خوشحالم که توفیق خدمت داشتم و توانستم در این رسانه سالیان سال فعالیت کنم. به هیچ وجه در حضورم در این رسانه پشیمان نیستم و از اینکه سال‌ها در رادیو کار کردم خوشحالم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها