کد خبر: 480087
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

در نخستین اظهارنظر رسمی:

مراکش: معالجه رهبر پولیساریو در اسپانیا با نام جعلی «رسوایی» است

نخست‌وزیر مراکش در دیداری با مسئولان حزب عدالت و توسعه حاکم گفت: معالجه ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو با نام و ویزای جعلی در اسپانیا رسوایی بزرگی است. هیچ کسی نمی‌تواند با نام جعلی به جایی در جهان سفر کند.

مراکش: معالجه رهبر پولیساریو در اسپانیا با نام جعلی «رسوایی» است
کد خبر: 480087
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر مراکش اعلام کرد، معالجه رهبر جبهه پولیساریو در اسپانیا با اسم و ویزای جعلی "رسوایی بزرگی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سعدالدین العثمانی، نخست‌وزیر مراکش در دیداری با مسئولان حزب عدالت و توسعه حاکم گفت: معالجه ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو با نام و ویزای جعلی در اسپانیا رسوایی بزرگی است. هیچ کسی نمی‌تواند با نام جعلی به جایی در جهان سفر کند.

حزب مخالف سوسیالیست پیشرو مراکش نیز در بیانیه‌ای استقبال اسپانیا از دبیرکل پولیساریو را محکوم و اعلام کرد: آنچه باعث می‌شود این اقدام را محکوم کنیم بعد انسانی نیست بلکه سرپوش گذاشتن اسپانیا روی این موضوع و استقبال از فرد مذکور با هویت جعلی و اطلاع ندادن به ما است.

در بیانیه این حزب آمده است: اسپانیا باید توضیحی برای این رفتار خود بدهد.

بعد از استقبال مخفیانه اسپانیا از ابراهیم غالی، که با هویت جعلی الجزایری برای درمان ویروس کرونا وارد مادرید شده است، وزارت خارجه مراکش سفیر اسپانیا در رباط را احضار و از وی درباره این اقدام کشورش توضیح خواست.

نزاع میان مراکش و پولیساریو درباره صحرای غربی سال 1975 آغاز شد و بعدا به نزاع مسلحانه‌ای تبدیل شد که تا 1991 ادامه داشت و در آن سال دو طرف توافق آتش‌بس امضا کردند.

مراکش صحرای غربی را جزو خاک خود می‌داند و حکومت خودگردان تحت حاکمیت خود را پیشنهاد می‌دهد اما پولیساریو خواهان برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت است. الجزایر نیز که میزبان آوارگانی از این منطقه است، از این طرح حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها