کد خبر: 480273
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۰۷:۰۰
| |

31 کشته در اثر حمله داعش به کاروان نظامی در نیجریه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دست‌کم 31 نظامی با قرار گرفتن یک کاروان نظامی اسکورت سلاح در کمین نیروهای داعش در شمال شرقی استان «بورنو - Borno » نیجریه کشته شدند.

31 کشته در اثر حمله داعش به کاروان نظامی در نیجریه
کد خبر: 480273
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دست‌کم 31 نظامی در شمال شرقی نیجریه به دست تروریست‌های داعش کشته شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست‌کم 31 نظامی با قرار گرفتن یک کاروان نظامی اسکورت سلاح در کمین نیروهای داعش در شمال شرقی استان «بورنو - Borno » نیجریه کشته شدند.

دو منبع نظامی به خبرگزاری فرانسه گفتند نیروهای داعش در غرب آفریقا(بوکوحرام) با حدود 20 خودرو در روز یکشنبه به این کاروان در شهر «ماینوک - Mainok » در خارج از مرکز منطقه «مدوگوری - Maiduguri » حمله کردند ، نیروهای نظامی را کشتند و اسلحه‌ها را پیش از حمله به یک پایگاه نظامی به تصرف خود درآوردند.

در طول بیش از یک سال گذشته چندین بار مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه هدف حمله گروه‌های مسلح تروریستی بویژه بوکوحرام قرار گرفته که در جریان آن افراد مسلح صدها دانش‌آموز بویژه دختران را ربودند.

در طول یک دهه گذشته و در پی حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام دستکم 35 هزار نفر در نیجریه کشته، دو میلیون نفر آواره و بی‌خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده‌اند.

ربوده شدن 317 دانش‌آموز دختر در منطقه «جانگبه» در شمال غرب نیجریه، 42 نفر در یکی از ایالت‌های مرکزی نیجریه از جمله 17 دانش‌آموز، ربوده شدن بیش از 300 دانش‌آموز دختر در ماه دسامبر، حمله بوکوحرام به مدرسه‌ای با بیش از 800 دانش آموز در ایالت «کاتسینا» و ربودن 344 نوجوان یک مدرسه شبانه روزی از مهمترین اقدامات بوکوحرام در غرب آفریقا به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها