کد خبر: 480286
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۴:۰۰
| |

در پی تشدید تنش‌های اخیر میان روسیه و اتحادیه اروپا:

روسیه کارمند سفارت ایتالیا را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل، یکی از کارکنان سفارت ایتالیا را اخراج کرد و به وی اعلام کرد که باید ظرف 24 ساعت خاک روسیه را ترک کند.

روسیه کارمند سفارت ایتالیا را اخراج کرد
کد خبر: 480286
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی تشدید تنش‌های اخیر میان روسیه و برخی کشورهای اروپایی، وزارت خارجه روسیه امروز در اقدامی متقابل، یکی از کارکنان سفارت ایتالیا را اخراج کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل، یکی از کارکنان سفارت ایتالیا را اخراج کرد و به وی اعلام کرد که باید ظرف 24 ساعت خاک روسیه را ترک کند.

اوایل فروردین ماه، «لوئیجی دی‌مایو» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد که دو دیپلمات روس را در ارتباط با اتهامات جاسوسی اخراج می‌کند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش کرد، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در اقدامی مشابه «رم»، یکی از دیپلمات‌های ایتالیا را «عنصر نامطلوب» می‌خواند.

در این بیانیه آمده است: «در روز 26 آوریل (6 اردیبهشت ماه)، پاسکال تریسیانو سفیر ایتالیا یادداشتی را از وزارتخانه (وزارت خارجه روسیه) دریافت کرد که در آن دستیار وابسته دفاعی و نیروی دریایی ایتالیا در تلافی قدامات غیردوستانه و غیرقابل توجیه مقام‌های ایتالیا در رابطه با وابسته نظامی سفارت روسیه در رم، «عنصر نامطلوب» توصیف شد».

طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

امروز (دوشنبه) نیز، دولت رومانی در اقدامی شیطنت‌آمیز، معاون وابسته نظامی در سفارتخانه روسیه را «عنصر نامطلوب» معرفی کرده و از او خواست که این کشور را ترک کند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها