کد خبر: 480347
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۶:۳۱:۲۳
| |

کرملین اعلام کرد:

دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای تابستان امسال

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای تابستان امسال فراهم می‌شود. دیدار پوتین و بایدن در تابستان برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ آن قطعی نشده است.

دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای تابستان امسال
کد خبر: 480347
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۶:۳۱:۲۳

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای تابستان امسال فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که دیدار پوتین و بایدن در تابستان برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ آن قطعی نشده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اخبار برخی رسانه ها مبنی بر دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در روزهای 15 و 16 ماه ژوئن (25 و 26 خرداد ماه) را رد کرد و گفت که باید عوامل زیادی را تجزیه و تحلیل کرد تا در مورد تاریخ این دیدار توافق کرد.

بایدن روز 13 آوریل(24 فروردین) در گفت و گوی تلفنی با پوتین، دیدار دو طرف در یکی از کشورهای اروپایی را پیشنهاد کرد. تاکنون اتریش، فنلاند و سوئیس برای میزبانی دیدار سران روسیه و آمریکا اعلام آمکادگی کرده اند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است.

در یک هفته اخیر آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

اتهام چک علیه روسیه بی اساس است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران گفت که اتهام کشور چک علیه روسیه مبنی بر دست داشتن سازمان های اطلاعاتی این کشور در انفجار انبار مهمات در منطقه وربتیچ در سال 2014 بی اساس است.

وی با اشاره به سخنان رئبس جمهوری چک در مورد علل احتمالی حادثه وربتیچ گفت: ما یک بار دیگر هر گونه ارتباط روسیه با این حادثه را رد می کنیم.

میلوش زمان رئیس‌جمهوری چک نسبت به صدور حکم‌های زودهنگام و پیشداوری‌ها درباره انفجار انبار مهمات وربتیچ در سال 2014 که پراگ سازمان اطلاعات خارجی روسیه را به دست داشتن در آن متهم کرده بود، هشدار داد.

وی دیروز در سخنانی تلویزیونی خاطرنشان کرد که هیچ مدرکی مبنی بر دخالت روسیه در این حادثه در دست نیست و سازمان اطلاعات چک، نقض اصول ایمنی در انبار مهمات و نیز دست داشتن عوامل اطلاعاتی کشورهای دیگر در این حادثه را بررسی می کند.

پراگ اخیرا 18 تن از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کرد و مسکو نیز دست به اقدام تلافی جویانه زد و 20 نفر از دیپلمات های چک را اخراج کرد.

تغییر توافقنامه مینسک غیرممکن است

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که تغییر توافقنامه مینسک برای حل مسائل اوکراین غیرممکن است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به سخنان امروز ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره توافقنامه مینسک، آن را پیام نگران کننده خواند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معتقد است که اصلاح و لغو قالب توافق نامه های مینسک برای حل منازعات در شرق این کشور ضروری است.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از ابتدای فروردین امسال اوج گرفت. در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع 14 هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها