کد خبر: 480353
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۸:۵۵:۰۰
| |

کرملین: اظهارات زلنسکی درباره توافق مینسک یک هشدار است

سخنگوی کرملین گفت: سخنان رئیس‌جمهور اوکراین، درباره اصلاحات در توافق‌نامه مینسک و گسترش لیست مذاکره‌کنندگان در بستر نرماندی نشانه یک هشدار است. اما هیچ راهی برای تغییر آن وجود ندارد جز آنکه زودتر به آن پایان داد.

کرملین: اظهارات زلنسکی درباره توافق مینسک یک هشدار است
کد خبر: 480353
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کرملین می‌گوید اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد تغییر توافق نامه مینسک علامت هشدار دهنده ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: هیچ راهی برای تغییر روند مینسک جز خاتمه دادن به آن وجود ندارد.

پسکوف، پس از مصاحبه رئیس جمهور اوکراین با فایننشال تایمز گفت: سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، درباره اصلاحات در توافق نامه مینسک و گسترش لیست مذاکره کنندگان در بستر نرماندی نشانه یک هشدار است. اما هیچ راهی برای تغییر آن وجود ندارد جز آنکه زودتر به آن پایان داد.

پیش از این، زلنسکی در مصاحبه‌ای گفته بود که دوست دارد توافق نامه مینسک اصلاح شود و با اجازه دادن به آمریکا، انگلیس و کانادا، لیست مذاکره کنندگان در سکوی نرماندی (آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه) گسترش یابد.

توافق نامه مینسک در سال‌های 2014 و 2015 برای جلوگیری از درگیری مداوم بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و دولت کی‌یف به امضا رسید.

در روزهای اخیر با بالا گرفتن تنش ها میان اوکراین و روسیه، مسکو اقدام به استقرار ده‌ها هزار نظامی خود در شرق این کشور کرد. روسیه این اقدام را واکنشی به تهدیدات سازمان ناتو و دولت اوکراین علیه مناطق روس نشین دونباس در شرق اوکراین اعلام کرد.

چندی پیش، مسکو پیشنهاد کرد که گروه نورماندی نشستی را برای بررسی آتش بس در منطقه دونباس، در تاریخ 27 آوریل برگزار کند.

معاون رئیس دفتر ولادیمیر پوتین هم گفت: باید نشست پیشنهادی با مشارکت مسئولان کی یف، دونسک و لوگانسک برگزار شود.

دیمیتری کوزاک ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگو سازنده و صادقانه باشد تا آتش بس برقرار شده و توافقات مینسک به زودی اجرایی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها