خداحافظی زودهنگام والیبال ایران با آلکنو؟/ پرچم مربیان ایرانی در دستان عطایی

با انتخاب عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، احتمالا اهالی والیبال باید شاهد خداحافظی زودهنگام با ولادیمیر آلکنو باشند.

خداحافظی زودهنگام والیبال ایران با آلکنو؟/ پرچم مربیان ایرانی در دستان عطایی
کد خبر: 480419
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه مشورتی کمیته فنی فدراسیون والیبال برای معرفی نماینده ایران در قهرمانی آسیا و تشریح برنامه‌های تیم ملی جوانان با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیرکل و اعضای کمیته فنی برگزار شد. در این جلسه علاوه بر تشریح جزئیات برنامه تیم ملی والیبال جوانان از سوی بهروز عطایی سرمربی تیم، دیدگاه اعضای کمیته فنی درخصوص نحوه حضور نماینده ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا (21 تا 28 شهریور در ژاپن) هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، رقابت‌های قهرمانی آسیا از 21 تا 28 شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز به فاصله 3 روز و در تاریخ 31 شهریور ماه تا 11 مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود و نکته جالب توجه اینکه کمیته فنی و مسئولان فدراسیون والیبال هدایت هر دو تیم را بر عهده بهروز عطایی گذاشتند. این در شرایطی است که هر دو تورنمنت برای والیبال ایران اهمیت بالایی دارد؛ جوانان ایران باید از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کنند و تیمی که به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شود باید با قرار گرفتن روی سکو، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

بهروز عطایی برای طی کردن این مسیر چندی پیش نفرات مدنظرش را هم انتخاب و معرفی کرد. علیرضا طلوع‌کیان (مربی)، حسین کاظمی (مربی)، مهران زارع (مربی)، وحید صادقی (مربی)، حسین خوریانی (آنالیزور)، امین علی‌اکبری (آنالیزور)، مهرداد سعادت‌مهر (فیزیوتراپیست)، محمود محمدی (ماساژور) و اکبر محمدی (سرپرست) نفراتی هستند که در کادر فنی عطایی حضور خواهند داشت. کادر فنی مدنظر عطایی یک تغییر داشت و آن هم جایگزین کردن مهران زارع بجای مسعود آرمات بود؛ آرمات به تازگی هدایت تیم ملی نوجوانان را برعهده گرفته است.

انتخاب عطایی به عنوان سرمربی نکات مثبت و منفی هم به همراه دارد؛ این انتخاب نشانه‌های بسیار خوبی برای میدان دادن به مربیان ایرانی است. ضمن اینکه به نظر می‌رسد بعد از المپیک همانطور که پیش‌بینی می‌شد باید با ولادیمیر آلکنو خداحافظی کرد؛ البته برخی رسانه‌های خارجی هم مدعی شده بودند که احتمالاً المپیک آخرین میدان برای حضور آلکنو روی نیمکت یک تیم به عنوان سرمربی خواهد بود. به این ترتیب به احتمال فراوان باید شاهد خداحافظی زودهنگام والیبال ایران با آلکنو باشیم.

از سوی دیگر بهروز عطایی که رزومه خوبی در والیبال ایران را دارد و او را با لقب «امپراطور» تشویق می‌کنند، می‌تواند شانس خود را برای هدایت تیم بزرگسالان امتحان کند. این اقدام همچون تیغ دو لبه بوده و کار بسیار سختی برای عطایی و دستیارانش است، اما اگر بتوانند از این آزمون سخت سربلند خارج شوند بدون شک خیال اهالی والیبال از نیمکت تیم ملی بزرگسالان تا حدود زیادی راحت خواهد شد، چراکه این فرصت فراهم می‌شود تا مربیان ایرانی بازهم توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. با این شرایط باید مدعی شد که با انتخاب عطایی، مربیان ایرانی رسماً وارد گود شده و بهروز عطایی هم پرچمدار آنها خواهد بود.

حالا سوال اینجاست که برنام‌ریزی کادر فنی برای این دو تورنمنت مهم چگونه خواهد بود و اینکه آیا ستاره‌هایی همچون معروف و موسوی و... هم به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد یا خیر؟ بهروز عطایی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: تیم اعزامی به قهرمانی آسیا، تیم بزرگسال است. بحث افراد مطرح نیست و همه در اختیار تیم ملی خواهند بود. بخشی از جوانانی که در اردوی تهران هستند، به سمت اروپا (ایتالیا و بلغارستان) خواهند رفت و بازیکنان آسیایی نیز پس از پایان بازی آخر راهی مسابقات جهانی خواند شد.

نباید فراموش کنیم که احتمال خداحافظی کاپیتان تیم ملی بعد از رقابت های المپیک هم بسیار محتمل است و باید دید تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. محمود افشاردوست، در این خصوص عنوان کرد: پس از المپیک، تیم ملی نیاز به حضور بازیکنان جوان دارد. همیشه بعد از رقابت‌های المپیک تیم‌های ملی با تغییرات زیادی روبرو می‌شوند و پوست‌اندازی می‌کنند؛ البته شایسته‌سالاری را باید در نظر گرفت و تنها نباید به سن و سال بازیکنان توجه شود.

وی همچنین درخصوص انتخاب عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این انتخاب نقطه عطفی برای والیبال ایران خواهد بود. این مسئله نشان می‌دهد می‌توانیم به توانایی‌ها و دانش فنی مربیان ایرانی تکیه کنیم. با حمایت از مربیان ایرانی می‌توان زمینه را برای موفقیت آنها ایجاد کرد. حضور آنها در میادین بین‌المللی و تعاملاتی که با مربیان مطرح خارجی خواهند داشت باعث پیشرفت آنها می‌شود. ضمن اینکه باید زمینه را برای حضور این مربیان در سمینارها و دوره‌های معتبر بین‌المللی فراهم کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها