علی ربیعی، سخنگوی دولت:

فایل مصاحبه ظریف به سرقت رفته است / رئیس‌جمهوری به وزارت اطلاعات دستور پیگیری داده است

سخنگوی دولت درباره فایل صوتی منتشر شده از ظریف گفت: این فایل به سرقت رفته و متنشر شده است. رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه را شناسایی کنند. این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.

فایل مصاحبه ظریف به سرقت رفته است / رئیس‌جمهوری به وزارت اطلاعات دستور پیگیری داده است
کد خبر: 480569
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه با اشاره به فایل صوتی ظریف گفت: فایل مصاحبه با آقای ظریف،به دلایلی کاملا روشن که ابعاد آن هنوز مشخص نیست و توسط افرادی که هویت آنها در حال بررسی است، به سرقت رفته و توسط تلویزیون پترودلاری کینه‌توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تاسیس، طرفدار سرسخت رنج و تحریم مردم ایران بوده منتشر شد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: البته ما منتظر خواهیم بود دکتر ظریف به ایران بازگردد و توضیخات لازم در زمینه سوءبردشت‌ها را اراه خواهند داد. این مصاحبه زیرنظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌حمهوری برای تاریخ شفاهی 8 ساله دولت انجام شده است.

به گفته سخنگوی دولت این فایل به سرقت رفته و متنشر شده است.

ربیعی گفت:‌ گفتگو با وزیر خارجه به عنوان عضو دولت، با هدف جمع‌بندی فعالیت‌ها و اقدامات در پایان همه دولتها انجام شد که امری مرسوم است و در همه دولتها انجام میشود.

وی اضافه کرد: رییس جمهور به وزیر اطلاعات دستور دادند تا در اسرع وقت، ضمن بررسی چگونگی انتشار و انتقال فایل صوتی آقای ظریف به رسانه‌های معاند خارجی، گزارش آن ارائه داده شود و با مسببین آن، برخوردهای لازم صورت بگیرد. مطابق با برنامه از پیش تعیین شده، نسخه ای از این گفتگوها به منظور استفاده سیاستگذاران آینده و نسخه‌ای هم برای استفاده عموم مردم که بیش از حد تخصصی و خسته‌کننده نباشد، تهیه شده و در آینده نزدیک به انتشار عمومی خواهد رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کسی نمی‌تواند در تبعیت دکتر ظریف از رهبری و عمق دوستی او به همه سربازان وطن از حمله سردار سلیمانی شبهه و تردید ایجاد کند‌، گفت: همه ما از جمله آقای ظریف، سرباز این نظام هستیم و او در حال حاضر، در خط اول مبارزه با دشمن در جبهه رفع تحریم ‌های ظالمانه علیه ایران است. ربایش اسناد، توطیه ای علیه دولت و نظام و منافع ملی بود‌. جایگاه سپاه و نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی، خدشه‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: یاد سردار سلیمانی که فداکارانه مقابل متجاوزان ایستاد و بخاطر رشادتها و اقداماتش برای وطن، به سرمایه‌های اجتماعی کشورمان تبدیل شد، برای مردم ایران، همواره گرامی است. همه جهان دید و تاریخ ثبت کرد که چطور ترور سلیمانی توسط دولت جنایتکار آمریکا، همه ایران را سوگوار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها