محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی:

افرادی که در جنایت‌ها دست داشتند باید تحریم شوند / تحریم مقامات آمریکایی اقدامی بازدارنده است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: برخی‌ها نمی‌پسندند که چنین طرحی مطرح شود چون دل در گرو غرب دارند اما این حق مردم و کشور است که در اقدامی متقابل افرادی که در جنایت‌های مختلف دست داشتند مورد تحریم قرار دهیم.

افرادی که در جنایت‌ها دست داشتند باید تحریم شوند / تحریم مقامات آمریکایی اقدامی بازدارنده است
کد خبر: 480572
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۵:۴۴

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به طرح تحریم مقامات آمریکایی، گفت: آنچه که در نظام های مختلف دنیا مرسوم شده این است که به زعم خود و طبق قوانین خودشان بعضی از اشخاص و افراد در کشورها و دولت های دیگر را تحریم می کنند و این حق برای کشور مقابل هم وجود دارد که دست به چنین کاری بزند و بتواند تعدادی از مسئولین و کسانی که در حق ملت و کشور یا حتی ملت های دیگر ظلم روا داشته اند، تحریم هایی را اعمال کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح تحریم مقامات آمریکایی در مجالس دیگر نیز مطرح بود و اقدام بسیار مهم و راهبردی در مقابل اقدامات آمریکایی ها و حتی اتحادیه اروپا است، معنا ندارد که مسئولی در داخل کشور ما از طرف غربی ها تحریم شود و در کنار آن ما اقدامی انجام ندهیم.

وی تاکید کرد: برخی ها نمی پسندند که چنین طرحی مطرح شود چون دل در گرو غرب دارند اما این حق مردم و کشور است که در اقدامی متقابل افرادی که در جنایت های مختلف دست داشتند مورد تحریم قرار دهیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: غربی ها در جنایت هایی که در کشور ما انجام شده یا آمر بودند یا عامل بودند بنابراین باید تحریم شوند که اقدام متقابل است و همچنین می تواند اقدام بازدارنده در مقابل اقدامات خصمانه آنها علیه ایران باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: تحریم مقامات موضوعی است که در سطح بین الملل پذیرفته شده، در مجلس می‌خواهیم دولت را موظف کنیم تا افرادی که علیه ایران اقدامات خصمانه داشتند مورد تحریم قرار گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها