وقتی عدالت رعایت نمی‌شود/ گلایه زنان بسکتبال از تبعیض در مراسم اختتامیه لیگ

زنان بسکتبال از اینکه اسپانسر فدراسیون برخلاف مردان در مراسم اختتامیه لیگ به تیم‌های برتر زنان هدیه‌ای نداد، انتقاد کردند و آن را مصداق تبعیض دانستند.

وقتی عدالت رعایت نمی‌شود/ گلایه زنان بسکتبال از تبعیض در مراسم اختتامیه لیگ
کد خبر: 480612
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| زنان ورزشکار با اینکه سال‌ها در شرایط نابرابر با مردان تلاش کرده‌اند تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند اما بارها با تبعیض‌های کوچک و بزرگ مواجه شده‌اند و طعم تلخ آن را چشیده‌اند. گویا هنوز تا زمانی که نگاه برابری به آنها و مردان شود فاصله زیادی مانده است.

به گزارش ایسنا،به تازگی اتفاقاتی که در مراسم قهرمانی لیگ برتر بسکتبال مردان افتاد، زنان بسکتبالیست را ناراحت کرده و واکنش آنها را به دنبال داشته است. ماجرا از این قرار است که در مراسم اختتامیه لیگ برتر بسکتبال مردان علاوه بر جام و مدال از طرف اسپانسر فدراسیون به سه تیم برتر جایزه تعلق گرفت اما به زنان هیچ هدیه‌ای به جز جام و مدال ندادند. این موضوع واکنش زنان بسکتبالیست را به همراه داشت و آن را مصداق تبعیض نسبت به خود دانستند.

نازی طائرپور، سرمربی تیم زنان گروه بهمن که عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد، در این مورد گفت: بازیکنان ما وقتی مراسم قهرمانی مردان را دیدند که به آنها جایزه داده‌اند گفتند چرا به ما چیزی تعلق نگرفت و بین ما و مردان فرق گذاشته‌اند؟ البته این موضوع بستگی به اسپانسر فدراسیون دارد و اگر کسی بخواهد هدیه‌ای بدهد باید با میل این کار را بکند. بازیکنان ما فکر می‌کردند به خاطر تبعیض این اتفاق افتاده و ناراحت بودند وگرنه که مساله جایزه نیست.

نظرم این است که کسی که می خواهد هدیه ای بدهد خودش باید با میل بدهد. زنان فکر می کردند که به خاطر تبعیض است و از این نظر ناراحت بودند وگرنه مساله جایزه مطرح نیست. سال گذشته به ما هم جایزه دادند. کارت هدیه و عطر دادند اما امسال ندادند.

او افزود: سال گذشته به ما کارت هدیه و عطر جایزه دادند اما امسال فقط جام و مدال گرفتیم. البته مراسم اختتامیه به خوبی برگزار شد و مثل مردان بود اما بازیکنان دوست داشتند شرایط برابر باشد. درست این بود که اسپانسر فرقی بین زنان و مردان نمی‌گذاشت چون مسابقات ما هم مثل مردان پخش می‌شد و تبلیغات اسپانسر دور زمین بود. البته گروه بهمن به ما جوایز خوبی داد اما این باشگاه ما بود و با فدراسیون متفاوت بود.

فریده شجاعی، نایب رئیس زنان فدراسیون هم در این مورد گفت: قبل از مراسم اختتامیه زنان درخواست کردیم که برای تیم‌های اول تا سوم جایزه‌ای در نظر بگیرند. تا روز آخر هم قرار بود جایزه بدهند حتی گفته بودیم که هدیه‌ای به بازیکنان تعلق می‌گیرد اما روز اختتامیه متوجه شدیم چیزی نمی‌دهند و کاری هم نمی‌شد کرد. فقط یک جایزه مختصر و کوچک برای 12 بازیکن تیم ملی که در مسابقات غرب آسیا سوم شدند، دادند که کمیته ملی المپیک هم جایزه ای گذاشته بود که به این بازیکنان دادیم اما به تیم‌های لیگ چیزی تعلق نگرفت.

او افزود: اهدا جایزه در چارچوب وظایف فدراسیون نیست و اسپانسر باید این کار را بکند اما نمی‌دانم چرا عدالت جنیستی رعایت نشد. من هم از این موضوع ناراحت و دلخور هستم. بازیکنان حق دارند ناراحت باشند چون یک فصل زحمت کشیدند. قشنگی کار این بود که روز اختتامیه مسابقات مزد زحمات خود را بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها