کد خبر: 480912
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۹:۱۳
| |

کارشناس بازار سرمایه:

اردیبهشت ماه می‌تواند دوره صعود شاخص باشد/ 60 تا 70 درصد سهامداران خرد در زیان‌های سنگین هستند

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از دلایل ریزش شاخص ‌و‌ شرایط امروز بازار سرمایه، فروش بیش از حد حقوقی‌ها در 9 ماه اخیر بود.

اردیبهشت ماه می‌تواند دوره صعود شاخص باشد/ 60 تا 70 درصد سهامداران خرد در زیان‌های سنگین هستند
کد خبر: 480912
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۹:۱۳

اعتمادآنلاین| شایان زهراکار با بیان اینکه از سقف شاخص بازار سرمایه 9 ماه می‌گذرد و علی‌رغم ریزش‌های پی در پی هنوز حمایت‌های وعده‌ داده شده انجام نشده، اظهار داشت: سهامداران به ویژه سهامداران خرد 9 ماه طاقت فرسا را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از مردم با تبلیغات گسترده دولت در صدا و سیما و شبکه اجتماعی سرمایه خود را به امید سودهای رویایی وارد بورس کردند که البته وعده سود رویایی به وقوع نپیوست و پایدار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مردم به دعوت دولت، برای اخذ کد بورسی در کارگزاری‌ها به صف شدند و عده‌ای خانه، طلا، ارز، خودرو و ... فروختند و به امید سودهای رویایی بدون آموزش حرفه‌ای وارد دنیای ناشناخته بازار سرمایه شدند.

زهراکار گفت: مردم در شرایط فشار تحریم‌ها به دنبال محل امنی برای سرمایه‌گذاری بودند و دولت هم دعوت گسترده ای از مردم به بازار سرمایه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: امروز با وجود برگزاری جلسات متعدد دهقان، رییس سازمان بورس با بانک‌ها، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان هنوز مشکلات بازار رفع نشده که مهم‌ترین آن عدم نقدینگی در بازار است.

وی ادامه داد: با ریزش پی در پی شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم که بخشی از این نقدینگی اخیرا وارد بازار ارز دیجیتال شده‌ است.

زهراکار با بیان اینکه با یک تلنگر و تزریق نقدینگی، این پول‌ها از بازارهای موازی به بازار سرمایه برمی‌گردد، گفت: همانطور پیش بینی شده، اردیبهشت ماه می‌تواند دوره صعود شاخص باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 60 تا 70 درصد سهامداران خرد در زیان‌های سنگین قرار دارند ‌و این تزریق نقدینگی به نفع سهامداران است.

زهراکار با بیان اینکه امروز شاخص در نقطه حساس و شکننده قرار دارد، اظهار داشت: یکی از دلایل ریزش شاخص ‌و‌ شرایط امروز بازار سرمایه، فروش بیش از حد حقوقی‌ها در 9 ماه اخیر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها