کد خبر: 480947
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

تروریست‌ها در بورکینافاسو سه خبرنگار خارجی را اعدام کردند

روزنامه «ون مینوت» فرانسه گزارش داد: دو خبرنگار اسپانیایی و یک ایرلندی که پس از حمله دوشنبه گذشته در شرق بورکینافاسو ناپدید شدند، توسط تروریست‌ها اعدام شده‌اند.

تروریست‌ها در بورکینافاسو سه خبرنگار خارجی را اعدام کردند
کد خبر: 480947
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه «ون مینوت» فرانسه به نقل از یک مقام ارشد امنیتی در دولت بورکینافاسو نوشت: دو خبرنگار اسپانیایی به نام‌های «داوید بریانی» و «روبرتو فرایله» و یک ایرلندی که پس از حمله دوشنبه گذشته در شرق بورکینافاسو ناپدید شدند، توسط تروریست‌ها اعدام شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این‌ها در حال تهیه مستندی درباره شکار غیرقانونی و قاچاق در آفریقا به همراه تیمی از زیست‌بانان بورکینافاسویی بودند که دوشنبه گذشته مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفتند.

به گفته منابع امنیتی، تروریست‌های مسلح که با دو دستگاه وانت و 12 موتور سیکلت در حال گشت‌زنی بودند، به آنها حمله کردند. این منابع افزودند: سلاح و تجهیزات، موتورسیکلت، دو وانت و یک هواپیمای بدون سرنشین توسط مهاجمان ربوده شده است.

ون مینوت نوشت: در سالهای اخیر چندین عملیات گروگانگیری اتباع خارجی در بورکینافاسو که از سال 2015 به طور فزاینده‌ای با حملات تروریستی روبرو بوده، صورت گرفته است.

شبکه خبری «یورونیوز» نیز نوشت: «جوزپ بورل» رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به خبر قتل این خبرنگاران گفته که تروریست‌ها با کشتن خبرنگاران در بورکینافاسو بار دیگر سیمای جانی و بزدل خود را نشان دادند، سیمایی حامی تاریکی که هر آزادی بیان و سخن را نابود می‌کند.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا هم با ابراز همدردی با بازماندگان، در پیامی از تمامی خبرنگارانی که همانند این دو نفر، ‌حرفه خود را به‌شکلی اصولی و شجاعانه در مناطق پردرگیر دنبال می‌کنند، تقدیر کرد.

همچنین وزارت خارجه ایرلند اعلام کرد با خانواده شهروند جان‌باخته خود در ارتباط است و کمک‌های لازم را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

از سرنوشت مرد بورکینافاسویی ربوده شده توسط تروریستها در این کشور اطلاعی در دست نیست.

بورکینافاسو، به‌ویژه با اوج‌گیری حملات تروریست‌ها در سال‌های اخیر، شاهد افزایش گروگان‌گیری در مورد اتباع خارجی بوده است.

حملات تروریست‌ها در بورکینافاسو از سال 2015 به این‌سو جان بیش از هزار و 200 تن را گرفته و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها