کد خبر: 481034
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۱:۰۰
| |

واتیکان، میزبان احتمالی دیدار رهبران روسیه و اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین با ابراز اطمینان از اینکه دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آینده نزدیک انجام خواهد شد گفت که واتیکان می‌تواند محل خوبی برای این ملاقات باشد. 

واتیکان، میزبان احتمالی دیدار رهبران روسیه و اوکراین
کد خبر: 481034
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با ابراز اطمینان از اینکه دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آینده نزدیک انجام خواهد شد گفت که واتیکان می‌تواند محل خوبی برای این ملاقات باشد.

به گزارش فارس، وی در مصاحبه با روزنامه «لا رپوبلیکا»ی ایتالیا با ارائه این پیشنهاد گفت: این مکان مقدس می‌تواند میزبان خوبی برای دیدار با پوتین برای حل بحران دونباس در شرق اوکراین باشد.

رئیس جمهوری اوکراین با بیان اینکه مطمئن است این دیدار صورت خواهد گرفت گفت: به منظور پایان دادن به جنگ در دونباس و تکمیل روند صلح این دیدار ضروری است.

درحالیکه تنشها میان روسیه و اوکراین افزایش یافته است، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد بخشی از نیروهای نظامی مستقر در مرز با اوکراین به عقب بازخواهند گشت.

رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم در پیامی توئیتری نوشت: «اوکراین همواره هوشیار است، با این حال از هر گامی به سوی کاهش حضور نظامی و کاهش تنش در منطقه دونباس استقبال می‌کند. اوکراین به دنبال صلح است».

زلنسکی دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد، رئیس دفترش را مامور کرده نشستی را میان او و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ترتیب دهد.

تنش در مناطق شرقی اوکراین که از سال 2014 آغاز شده علیرغم نشستهای متعدد بین‌المللی هنوز حل و فصل نشده است و بخشی از استانهای شرقی اوکراین همچنان در کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها