کد خبر: 481056
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

احسان اصولی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال:

اتفاقات مثبت با کینه‌توزی برای فوتبال رخ نمی‌دهد

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، گفت: با کینه توزی و قضاوت زودهنگام قبل از حصول نتیجه، اتفاق مثبتی برای فوتبال رخ نمی‌دهد؛ فوتبال به اتحاد و احترام در کنار تلاش نیاز دارد.

اتفاقات مثبت با کینه‌توزی برای فوتبال رخ نمی‌دهد
کد خبر: 481056
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «احسان اصولی» رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره برخی از اتفاقات هفته‌های گذشته مدیریتی فوتبال کشور توضیحات مهمی ارائه داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال و در راس آن ریاست مجموعه تلاش دارند از تمام ظرفیت‌های ممکن برای توسعه فوتبال کشور و ایجاد تحولات مثبت استفاده کنند. در هفته‌های اخیر بحثی مطرح شد که دیدارهای ریاست فدراسیون با مسوولان کشور نمایشی بوده و فایده‌ای برای فوتبال ندارد. بنده واقعا متوجه این بحث‌ها نمی‌شوم و درکش نمی‌کنم. در همه کشورها فوتبال بدون حمایت و همراهی دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشوری امکان رشد ندارد. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و باید ارتباط و تعامل برقرار شود.

اصولی ادامه داد: به دنبال بحث‌هایی که مطرح شد، باید بگویم نفس برقراری این ارتباط و جلسات با مسوولان نه تنها خوب و قابل دفاع و کاری بزرگ بوده، بلکه برای فوتبال کشور هم ضروری است. فوتبال برای پیشرفت و برون رفت از این مشکلات نیاز به برقراری ارتباط با مسوولان مختلف در تمام حوزه‌ها دارد و بسیاری از کارها با کمک نهادها قابل انجام است. پس نه تنها این ملاقات‌ها بد نیست، بلکه باید ادامه هم داشته باشد. وقتی فوتبال برای مسوولان محترم هم به خاطر مردم تبدیل به یک دغدغه مهم و ملی شود، آن وقت شرایط به سمتی خواهد رفت که فوتبال از این جلسات منتفع هم بشود. تعامل کردن و ارتباط گرفتن برای کمک به فوتبال از کار نکردن هم قطعا بهتر است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: به نظرم در فدراسیون جدید فقط باید کار انجام شود و نباید وارد جنگ‌های لفظی شد. تمام انرژی را باید صرف کار کرد و به نقد درست هم احترام گذاشت. ولی اینکه جلسه‌ای با مدیران کلان کشور برگزار شود و بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن آن را زیر سوال ببرند دیگر نقد نیست و فکرهای دیگری به ذهن خطور می‌کند. چرا که با کمک مسوولان و پیگیری‌های انجام شده، از همین جلسات برگزار شده هم انشاالله اتفاقات خوبی برای فوتبال کشور رخ خواهد داد که در زمان خودش درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: باز هم تاکید می کنم ایجاد تعامل با مسوولان دولتی و نهادهای مختلف به نفع فوتبال کشور است و در کوتاه مدت و دراز مدت ظرفیت‌های استفاده فوتبال از حمایت‌های مالی و امکاناتی در سطح کشور را بیشتر می‌کند. پس بهتر است همه برای برقراری تعامل و همکاری بیشتر با هدف رشد و توسعه فوتبال کمک کنند.

«از قضاوت عجولانه و پیش داوری باید پرهیز کرد» اصولی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید روی این مساله اضافه کرد: مدیریت فدراسیون فوتبال در تاریخ 10 اسفند کار خود را شروع کرد و هنوز زمان فعالیت مدیریت جدید به 2 ماه هم نرسیده است. مجمع عمومی در یک ساز و کار مشخص این مدیران را برای ریاست و عضویت در هیات رئیسه انتخاب کرد و بعد از انتخابات همه با هم در یک مسیر باید برای حل مشکلات و پیشرفت فوتبال تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اجازه بدهید کار انجام شود. فرصت بدهید امور پیگیری شود و از قضاوت عجولانه و پیش داوری خودداری کنید. لازمه ایجاد تغییر، زمان است. برخی از واقعیت‌ها و مشکلات به وجود آمده برای فوتبال در سال‌های گذشته را فراموش نکنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان تاکید کرد: در این فوتبال انقدر ظرفیت برای کار وجود دارد که تمام مردم کشور می‌توانند از آن نفع ببرند. مدیریت جدید فدراسیون از مسولیت‌هایی که برعهده گرفته شانه خالی نمی‌کند و کار کردن را به حاشیه ترجیح می‌دهد. باید بزرگ تر از این حرف‌ها به مقوله فوتبال و ورزش و تاثیر آن در جامعه نگاه کنیم. بهتر است همه به سوی نقش آفرینی و لذت بردن هر ایرانی از فوتبال قدم برداریم. هیچ انسان و سیستمی هم عاری از اشتباه نیست. با کینه توزی و قضاوت زودهنگام و پیش داوری قبل از حصول نتیجه، اتفاق مثبتی برای فوتبال رخ نمی‌دهد. فوتبال به اتحاد و احترام در کنار تلاش نیاز دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها