رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز ملی خلیج فارس را با تاکید بر اقدامات محیط زیستی برای حفظ اکوسیستم این دریای ارزشمند گرامی داشت.

تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی»
کد خبر: 481077
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۳:۱۰

اعتمادآنلاین| روز 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است. به همین مناسبت عیسی کلانتری در پیام خود با تاکید بر اهمیت دریای فارس از لحاظ محیط زیستی، این روز را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، متن پیام به شرح زیر است: «روز دهم اردیبهشت هر سال به نام پهنه دریایی خلیج فارس زمین نام‌گذاری شده است؛ روز « خلیج فارس» نامی است که هویت و همبستگی سرزمین کهن ما را تا همیشه با خود همراه دارد.

خلیج فارس از اکوسیستم ویژه، مهم و ارزشمندی در جهان برخوردار است. هرچند این پهنه ارزشمند بسیار شکننده است و آلاینده ها همراه با تغییرات اقلیمی می تواند آسیب جدی به آن وارد سازد همچنین بستر دریا محل میدان های نفتی و گازی، و تردد شناورها و نفتکش ها قرار دارد که در کنار پساب های آب شیرین کن ها، پساب های صنعتی و شهری، تهدیدی برای اکوسیستم دریای فارس محسوب می شود که آسیب آن ها گاهی جبران ناپذیر است.

سازمان حفاظت محیط زیست به نگهداری و حراست از محیط زیست خلیج فارس متعهد است و برای حفاظت از این موهبت بی‌همتا در حال تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی» در برنامه هفتم توسعه است؛ هدفی بزرگ که آرزو می‌کنم با یاری تمام افراد و دستگاه‌های ذی ربط و ذی نفع کشور تحقق یابد.

اینجانب روز ملی خلیج فارس را به ایرانیان، همکاران سربلندم در سازمان محیط زیست، ساحل نشینان و همسایگان گرامی در حاشیه خلیج همیشه فارس تبریک و خجسته باد می گویم. باشد که همه با هم در حفظ و حراست از این گنجینه تاریخی و طبیعی، هم‌آهنگ و همنوا باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها