محمدحسن آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی:

‌سیاسی‌کاری تهدیدی برای شوراها است / شوراها سرپل ارتباطی و خدمت‌رسانی مستقیم به مردم هستند

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: هرچه شوراها از سیاسی‌کاری دور باشند، فرصت بهتر و بیشتری برای خدمت‌رسانی خواهند داشت همچنین مصوبات این شوراها باید خالی از تبعیض و بی‌عدالتی باشد تا به همه نقاط یکسان رسیدگی شود.

‌سیاسی‌کاری تهدیدی برای شوراها است / شوراها سرپل ارتباطی و خدمت‌رسانی مستقیم به مردم هستند
کد خبر: 481120
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۵:۳۴:۵۹

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است شوراها با دوری از سیاسی کاری می‌توانند فرصت بهتری برای خدمت‌رسانی داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، محمدحسن آصفری با اشاره به اهمیت شوراها و نامگذاری 9 اردیبهشت‌ماه تحت عنوان «روز شوراها»، گفت: در اهمیت شوراها همین بس که سوره ای به نام شورا داریم و شوراهای شهر و روستا نیز وظیفه برنامه ریزی کلان برای امور مردم را برعهده دارند که به وظایفه و اختیارات آنها در برخی اصول قانون اساسی نیز پرداخته شده است.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شوراها سرپل ارتباطی و خدمت رسانی مستقیم بین مردم هستند، عنوان کرد: اگر شوراهای شهر و روستای کارآمدی داشته باشیم می توانیم پیشرفت و توسعه را در شهرها و روستاها شاهد باشیم.

وی در ادامه سیاسی کاری را تهدیدی برای شوراها دانست و افزود: هرچه شوراها از سیاسی کاری دور باشند، فرصت بهتر و بیشتری برای خدمت رسانی خواهند داشت همچنین مصوبات این شوراها باید خالی از تبعیض و بی‌عدالتی باشد تا به همه نقاط یکسان رسیدگی شود.

آصفری با اشاره به تخلفاتی که در دوره اخیر شوراها در برخی از شهرها صورت گرفت که بعضا منجر به انحلال و یا دستگیری اعضای شوراهای شهر شد، عنوان کرد: مردم باید در انتخاب افراد سه موضوع تعهد، تدین و تخصص را مد نظر قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به بررسی طرح قانونی مدیریت جامع خدمات شهری در کمیسیون امور داخلی کشور، گفت: اگر این طرح تصویب شود، اختیارات بسیاری به شوراهای شهر و روستا داده می شود که در حد استاندار است لذا نیاز است انتخاب خوبی داشته باشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در گذشته نظارت پیشین بر شوراها بود اما نظارت پسین نداشتیم، خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس قانون کمیته نظارتی بر شوراها با حضور استاندار، نماینده قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس و نماینده سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده و بر عملکرد شوراها طی دوره 4 ساله نظارت کند.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها