کد خبر: 481137
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۶:۴۰:۱۷
| |

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کرد:

افزایش ردصلاحیت‌ها نسبت به دوره‌های قبل

استاندار تهران گفت: در تشخیص صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر براساس چیزی که قانون مشخص کرده ما در حال بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی هستیم و به صورت میانگین در کلانشهر تهران حدود 6 درصد، در میانگین استان تهران زیر 9 درصد ردصلاحیت داشته‌ایم.

افزایش ردصلاحیت‌ها نسبت به دوره‌های قبل
کد خبر: 481137
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۶:۴۰:۱۷

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه بزرگداشت روز ملی شورا‌ها اظهار کرد: روز شورا‌ها را به همه اعضای شورا‌ها‌ی شهر و روستا تبریک عرض می‌کنم. واقعا از برکات این نظام و انقلاب تحقق دو رکن اسلامیت و جمهوریت است و تجلی آن را در انتخابات‌ شاهد هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: در آستانه ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری، انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.

استاندار تهران گفت: در تشخیص صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر براساس چیزی که قانون مشخص کرده ما در حال بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی هستیم و به صورت میانگین در کلان شهر تهران حدود 6 درصد، در میانگین استان تهران زیر 9 درصد رد صلاحیت داشته ایم.

محسنی بندپی افزود: پرونده کل افراد به هیات نظارت رفته و در بررسی که انجام دادند، متاسفانه شاهد این بودیم که رد صلاحیت‌های فراوانی نسبت به دوره‌های قبل وجود دارد. در شهرستان‌ رباط کریم میزان رد شدگان 57 درصد، و در بعضی شهرستان ها هم 53 درصد و در شهر تهران هم 15 درصد بوده است.

وی بیان کرد: قانون مشخص کرده و حق داوطلبین این است که براساس مسیر قانونی، مراحل تایید صلاحیت خود را پیگیری کنند و اگر اعتراضی دارند، قانون مراحل پیگیری را مشخص کرده است. چون قانون از شفافیت برخوردار است مراجعی که باید برای تایید صلاحیت نظر بدهند، مشخص شده اند.

وی افزود: اگر رد صلاحیت خارج از چهار چوب صورت گرفته باشد در هیات نظارت استان و مرکزی افراد می‌توانند پیگیر باشند و امیدواریم که هم داوطلب بیشتر و هم حضور بیشتر مردم در 28 خرداد ماه را شاهد باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها