کد خبر: 481143
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۷:۱۴:۳۴
| |

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیته امنیت مجلس:

ورود کشورهای منطقه‌ای به برجام هیچ وجاهتی ندارد

رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: ورود برخی کشورها به خصوص کشورهای منطقه‌ای به برجام هیچ وجاهتی ندارد و این اقدام آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نوعی توهین و اهانت به توافقات صورت گرفته است.

ورود کشورهای منطقه‌ای به برجام هیچ وجاهتی ندارد
کد خبر: 481143
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۷:۱۴:۳۴

اعتمادآنلاین| ابراهیم عزیزی با اشاره به قرارگیری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در جریان جزئیات مذاکرات وین از طریق آمریکایی‌ها، گفت: ورود برخی کشورها به خصوص کشورهای منطقه ای به برجام هیچ وجاهتی ندارد و این اقدام آمریکایی ها و اروپایی ها نوعی توهین و اهانت به توافقات صورت گرفته است.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیته امنیت مجلس معتقد است از آنجایی که آمریکایی‎ها نتوانسته‌اند به تعهدات خود در قبال اعراب عمل کنند، تلاش دارند با اطلاعات دادن به آنها، اعتمادشان را جلب و جایگاه گذشته خود را بیابند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ مذاکره ای با هیچ کس در خصوص برجام به جز کسانی که از قبل با آنها توافق داشته ایم، نداریم، عنوان کرد: آمریکایی ها با این اقدام نشان دادند همچنان مورد اعتماد نبوده، نمی خواهند با حسن نیت برخورد کنند و به دنبال این هستند که به رفتار خصمانه خود ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به دلایل این کار آمریکایی ها یادآور شد: دست آمریکایی ها خالی بوده و نتوانسته اند به تعهداتی که به کشورهای عربی داشتند، عمل کنند لذا جایگاه متزلزلی میان آنها پیدا کرده اند و از آنجایی که به دارایی های آنها نیاز دارند باید به نوعی اعتماد آنها را جلب کرده تا بتوانند جایگاه گذشته خود را بیابند از این رو تلاش دارند خود را همراه با منافع اعراب و پشتیبان آنها معرفی کنند.

عزیزی در ادامه به بیان انتظارات از تیم دیپلماسی در قبال چنین رفتارهایی پرداخت و گفت: انتظار داریم تیم مذاکره کننده مراقب اینگونه رفتارها بوده و هوشیار باشند و مجلس نیز این موضوع را رصد کرده و طی چند نوبت در نشست هایی که با وزیر امور خارجه و معاونت سیاسی وی داشته ایم متذکر شدیم که مراقب سوءرفتارهای آمریکایی ها و اروپایی ها باشند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه علیرغم بی حاصل بودن برجام، باید تلاش شود تیم دیپلماسی در مسیر صحیح پیش رود، خاطرنشان کرد: دادن اطلاعات مربوط به مذاکرات وین به کشورهایی که هیچ ارتباطی به برجام ندارند باید مورد بررسی قانونی قرار گرفته و تیم دیپلماسی نباید اجازه دخالت به کشورهایی را بدهد که هیچ جایگاه و نقشی در برجام ندارند.

به گزارش خانه ملت، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی اعلام کرده است اعضای شورای همکاری خلیج فارس در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها