حساسیت پس از تزریق واکسن کرونا / حال کارمند بیمارستان ماسال خوب است

در جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف گیلانی که بخش عمده‌ای از آن را پرستاران و پزشکان تشکل می‌دادند، یک تن از کارکنان بیمارستان ماسال در حین تزریق، دچار واکنش آنافیلاکسی شد که بلافاصله از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

حساسیت پس از تزریق واکسن کرونا / حال کارمند بیمارستان ماسال خوب است
کد خبر: 481151
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۸:۰۷:۵۲

اعتمادآنلاین| در فاز نخست واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور، چند هزار نفر از افراد در معرض خطر به‌ویژه بیماران پرخطر و کادر بهداشت و درمان گیلانی نیز واکسینه شدند.

در جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف گیلانی که بخش عمده‌ای از آن را پرستاران و پزشکان تشکل می‌دادند، یک تن از کارکنان بیمارستان ماسال در حین تزریق، دچار واکنش آنافیلاکسی شد که بلافاصله از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

به گفته متخصصان، واکنش آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و تهدیدکننده حیات است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ انسان نیز بشود.

تزریق واکسن کرونا به این کارمند بیمارستان ماسال که قصدش ایمن کردن خود برای استمرار خدمت به مردم بود به یکی از خبر‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

برخی نوشتند: کارمند بیمارستان ماسال بر اثر تزریق واکسن کرونا جان باخت!

عده‌ای که تنها سرگرمی‌های فضای سایبری را شبانه‌روز برای خود یک اصل می‌دانند، کادر سلامت را هدف گرفته و خواسته و ناخواسته با پالس‌های منفی دادن و ایجاد رعب و وحشت بین مردم به‌ویژه کادر درمان، از ایمنی نسبی جامعه جلوگیری می‌کنند.

مدعیان دروغین عرصه مجازی در نوشتار‌ها و پست‌های خود ابتدا موضوع فوت کارمند ماسالی بر اثر تزریق واکسن را تیتر کردند و از این طریق در آتش شایعات دمیدند و پس از انتشار این شایعه، فضای مجازی و شبه رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای و مقررات رسانه‌ای آن را بازنشر دادند و علاوه بر خانواده بزرگ کادر درمان، بین مردم نیز ایجاد رعب و نگرانی کردند.

حال آن که این مدافع سلامت در یکی از بخش‌های بیمارستان رازی رشت بستری است، خوشبختانه وضعیت عمومی خوبی دارد و و امروز از این بیمارستان مرخص خواهد شد.

آزیتا جمالی، کارمند بیمارستان ماسال با تکذیب شایعات گفت: در روز واکسیناسیون 10 نفر واکسن زدیم، اما این مشکل فقط برای من پیش آمد.

او معتقد است: یا خود زمینه حساسیت داشته و یا به دلیل استرس، این مشکل برایش پیش‌آمده است.

کارمند بیمارستان ماسال اظهار داشت: بدحال شدن او دلیل نمی‌شود که سایرین واکسن نزنند، بلکه وقتی کادر درمان از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، باید واکسن تزریق کنند؛ این حقشان است که از واکسن تهیه شده توسط وزارت بهداشت استفاده کنند.

اطلاع از مشخصات واکسن، عوارض احتمالی آن را به حداقل می‌رساند


انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: استفاده از واکسن‌ها همانند هر داروی دیگری، ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که البته همه به آن دچار نمی‌شوند.

او افزود: اطلاع از مشخصات واکسن و رعایت نکات ذکر شده در استفاده از آن، عوارض احتمالی را به حداقل خواهد رساند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در شرایط حساس مبارزه با کرونا، همراهی و همدلی با کادر درمان و تقویت روحیه تلاشگران عرصه سلامت بسیار مهم است و نشر اکاذیب و ایجاد رعب و وحشت نه تنها مغایر با حمایت از پرسنل مدافع سلامت است، بلکه می‌تواند به‌سرعت در جامعه التهاب آفرین باشد و بحرانی شدیدتر بیافریند که جبران آن به‌هیچ‌وجه میسر نیست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها