کد خبر: 481351
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۷:۲۳:۱۶
| |

محمود عباس:

انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد

محمود عباس (ابومازن)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد، بهانه جویی و سنگ اندازی‌های رژیم صهیونیستی در این باره را محکوم کرد.

انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد
کد خبر: 481351
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۷:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| وی روز پنجشنبه در نشست مربوط به تصمیم گیری در باره انتخابات پیش رو گفت: هدف این نشست تصمیم گیری مناسب و حفظ قدس شرقی به عنوان پایتخت ابدی مان است و انتخابات برای ما به منزله تثبیت حقوقمان در فلسطین است.

به گزارش ایرنا، ،ابومازن با بیان اینکه اروپایی ها به ما گفتتند اسرائیل اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نخواهد داد، تاکید کرد که انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین عباس افزود: پیامی از سوی اسرائیل به ما رسیده که پاسخ ندادن به درخواست مان برای برگزاری انتخابات به خاطر تشکیل نشدن کابینه اسرائیل است. اما بهانه های تل آویو ما را فریب نخواهد داد و غیر قابل قبول است.

وی مواضع ملت فلسطین در قبال قدس و حمایت ملت های اسلامی و عربی در حمایت از آنان را ستود و گفت: حوادث قدس بیانگر توانایی ملت فلسطین در رویارویی با اشغالگری است.

رییس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که مقاومت مردمی تنها راه مقابله با اشغالگری است و آنان در قدس نه با سللاح بلکه با دست خالی علیه اشغالگری جنگیدند.

پیش‌تر مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات فلسطین خبر داده بود.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز 22 ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در 31 ژوئیه (9 مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از 15 سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها