در واکنش به تعویق انتخابات؛

حماس تصمیم «محمود عباس» برای انتخابات فلسطین را «کودتا» خواند

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در انتقاد از تصمیم تشکیلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات فلسطین، این تصمیم را یک «کودتا» خواند.

حماس تصمیم «محمود عباس» برای انتخابات فلسطین را «کودتا» خواند
کد خبر: 481386
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۸:۳۷:۲۹

اعتمادآنلاین| «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه به وقت محلی به بهانه ممنوعیت اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی بر کارزارهای انتخاباتی در قدس اعلام کرد که انتخابات آتی فلسطین را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش مهر، عباس با اعلام این تصمیم که تشکیلات خودگردان «برای حفظ تمام حقوق مردم فلسطین در قدس، پایتخت همیشگی ما و از جمله حق برگزاری انتخابات پارلمانی در این شهر تصمیم درست را خواهد گرفت».

در پی اعلام این تصمیم، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که از شانس بالایی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار بود، این تصمیم را یک «کودتا» خواند و آن را محکوم کرد.

این انتخابات- که نخستین انتخابات پارلمانی از سال 2006 بشمار می‌رود- قرار بود روز 22 ماه مه برگزار شود. اما رژیم صهیونیستی علاوه بر اعمال محدودیت بر فعالیت‌های تشکیلات خودگردان در قدس از جمله بر کارزارهای انتخاباتی، هنوز اعلام نکرده است که آیا اجازه رأی دهی از طریق پست را می‌دهد یا خیر، زیرا حدود 6 هزار فلسطینی باید رأی خود را از طریق پست ارسال کنند.

با این حال، حماس از جمله گروه‌هایی است که محمود عباس را متهم می‌کند که به بهانه وجود ممنوعیت‌ها در قدس اشغالی انتخاباتی را به تعویق انداخته که شکست تشکیلات خودگردان در آن دور از انتظار نیست.

این در حالی است که جنبش حماس پیش از اعلام رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین از ملت فلسطین خواست که راه‌های «برگزاری اجباری انتخابات در قدس بدون اجازه یا هماهنگی با رژیم اشغالگر» را بررسی کنند.

حماس همچنین اعلام کرد که «هیچ حزب و جناحی نباید انتخابات را لغو کند یا به تعویق بیاندازد» و آنهایی که «در واکنش به مخالفت رژیم اشغالگر» چنین تصمیماتی می‌گیرند، باید پاسخگوی عمل خود باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها