حضور الکسی ناوالنی در دادگاه پس از هفته‌ها اعتصاب غذا

منتقد کرملین پس از سه هفته اعتصاب غذا در دادگاه حضور یافت.

حضور الکسی ناوالنی در دادگاه پس از هفته‌ها اعتصاب غذا
کد خبر: 481412
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۹:۵۸:۰۴

اعتمادآنلاین| پس از اعتصاب غذایی که سه هفته به طول انجامید و هفته پیش اعلام شد که متوقف شده است، الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس روس و منتقد کرملین با پیکری لاغر و نحیف از طریق ویدئو لینک در دادگاه حضور یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس 24، این مخالف سرشناس روس روز پنجشنبه در حالی در دادگاه حاضر شد که تیم دفاعی او می‌گویند او با اتهامات کیفری جدیدی روبروست. در تصاویری که از وی منتشر شده، ناوالنی بسیاری از وزن خود را از دست داده است.

ناوالنی که اتهام‌ها در زمینه افترا به یکی از کهنه سربازان در جنگ جهانی دوم را رد می‌کند، گفت: من درخواست می‌کنم تا امضا کنندگان دادخواست و نمایندگان دادستانی در دادگاه کیفری حاضر شوند.

همچنین شبکه سی ان ان گزارش داد یک قاضی در مسکو جرم افترا علیه الکسی ناوالنی، منتقد روس را در حالی که وی با ویدئو لینک در نخستین حضورش از زمان اعتصاب غذا در دادگاه حاضر شد، تأیید کرد.

طبق گزارش سی ان ان، ناوالنی با ظاهری نحیف و لاغر تلاش کرد تا از این فرصت برای ایجاد جبهه‌ای گسترده علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دولت وی ایجاد کند و او را به پادشاه داستان مشهور «لباس جدید پادشاه» تشبیه کرد و دادستان را خائن خواند.


این فعال روس در ماه فوریه بخاطر موردی دیگر، یعنی شکستن شرایط آزادی مشروط زندانی شد. ناوالنی در تاریخ 31 مارس در حالی که در زندان به سر می‌برد، بخاطر درخواست مراقبت‌های پزشکی دست به اعتصاب غذا زد.

در روز‌های اخیر برخی منابع خبری با انتشار خبری از وخامت حال جسمانی الکساندر ناوالنی، یکی از اصلی‌ترین منتقدان کرملین و از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه، از وخامت اوضاع وی در زندان خبر داد و مدعی شده بودند که هر لحظه امکان دارد ناوالنی دچار ایست قلبی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها