علیرضا علوی تبار، فعال سیاسی اصلاح طلب:

هاشمی امکان داد بحث توسعه سیاسی حتی با نگاه انتقادی پیش برود/ توسعه سیاسی در ایران نوسان زیادی دارد، اما متوقف نشده است

فعال اصلاح طلب گفت: هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری این امکان را داد که بحث توسعه سیاسی حتی با نگاه انتقادی پیش برود و این کار ریشه در اعتماد به نفس او داشت و معتقد بود مسیرش درست است و می‌تواند از آن دفاع کند و به همین دلیل از انتقاد نمی‌ترسید.

هاشمی امکان داد بحث توسعه سیاسی حتی با نگاه انتقادی پیش برود/ توسعه سیاسی در ایران نوسان زیادی دارد، اما متوقف نشده است
کد خبر: 481431
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا علوی تبار در مراسم رونمایی از کتاب «در جست‌وجوی مصلحت» آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از الگوی توسعه مرحوم هاشمی انتقاد کند، ممکن است بگوید چرا او روی جنبه گسترش رقابت مسالمت‌آمیز و سازمان یابی تاکید نکرد. در خاطراتش به بخشی از این انتقادات پاسخ می‌دهد. سیاست لزوما محل پیاده شدن آرمان‌های ما نیست، بلکه وابسته به توازن نیروهاست که آن را پیش می‌برد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ممکن است آرمان‌های زیبا در سیاست داشته باشید اما قدرت تحقق آن وجود نداشته باشد در نهایت آن چیزی محقق می‌شود که پشت آن قدرت وجود دارد. اگر نیروی اجتماعی بتواند قدرت بسازد، می‌تواند در عرصه سیاسی هم موثر باشد. تاریخ انقلاب ما از زاویه توسعه سیاسی، قابل نقد است که من فقط تا دوره هاشمی را ذکر می‌کنم.

این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرد: دوره بعد از دولت‌های هاشمی، دورانی است که ما متوجه هر سه شاخص سیاسی شدیم. اما فراموش نکنیم هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری این امکان را داد که بحث توسعه سیاسی و حتی با نگاه انتقادی پیش برود و این کار ریشه در اعتماد به نفس او داشت. معتقد بود مسیرش درست است و می‌تواند از آن دفاع کند. به همین دلیل از انتقاد نمی ترسید.

علوی تبار اظهار داشت: با کمال خونسردی گوش می‌کرد و پاسخ می‌داد. مسیرش را عوض نمی‌کرد چون راهش را انتخاب کرده بود اما از انتقاد هم وحشت نمی‌کرد. کسی که از انتقاد وحشت می‌کند، توان دفاع از ایده‌ها و آرمان‌هایش را ندارد و مرحوم هاشمی نشان داد می‌تواند از مسیرش دفاع کند.

علوی‌ تبار خاطرنشان کرد: توسعه سیاسی در ایران نوسان زیادی دارد، اما متوقف نشده است. ایران بارها افتاده ولی بلند شده است‌ و به رغم همه مشکلات، حسی به من می‌گوید که در ایران نیروی حیاتی وجود دارد که به تدریج بر همه مشکلاتش غلبه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها