کد خبر: 481457
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۶:۴۷
| |

فتوحی:

سابر نباید با اپه و فلوره مقایسه شود / ورزشکاران اپه و فلوره به دنبال ایجاد حاشیه برای سابر هستند

ملی پوش شمشیربازی گفت: ورزشکاران اپه و فلوره ناکامی و عدم دریافت سهمیه المپیک را به رشته سابر ربط داده اند.

سابر نباید با اپه و فلوره مقایسه شود / ورزشکاران اپه و فلوره به دنبال ایجاد حاشیه برای سابر هستند
کد خبر: 481457
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۶:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد فتوحی، ملی پوش شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با سهمیه نگرفتن رشته‌های اپه و فلوره در رقابت‌های زون آسیا بیان کرد: همه بچه‌ها چه در سابر و چه در اپه و فلوره تمام تلاششان را می‌کنند. ورزشکاران اپه و فلوره ما بسیار پر تلاش هستند، اما در چند روز گذشته دوستانمان در اسلحه‌های دیگر مطالب غلطی در رابطه با سابر ایران بیان کرده اند. ورزشکاران اپه و فلوره ناکامی و عدم دریافت سهمیه المپیک را به رشته سابر ربط داده اند و علت اصلی نتیجه نگرفتنشان را تعلق امکانات به سابر دانسته اند. قصد آن‌ها این بود که نتایج ضعیفشان را این گونه مخفی کنند. فدراسیون شمشیربازی باید در رابطه با صحبت‌های شمشیربازان اپه و فلوره پاسخگو باشد.

او در ادامه اظهار داشت: ما سابریست‌ها بسیار خوش شانس هستیم؛ زیرا مربی خوبی مانند پیمان فخری داریم. شاید اگر فخری نبود، فدراسیون برای آوردن یک مربی در حد پیمان فخری باید ده‌ها هزار دلار هزینه می‌کرد و مطمئنا فدراسیون چنین بودجه‌ای ندارد. من ثمره بودن فخری در تیم ملی را گرفتن سهمیه المپیک و وضعیت خوب تیم ملی سابر می‌دانم. سابریست‌های ما تمام شاخص‌های یک ورزشکار خوب و حرفه‌ای را دارند. تیم ملی سابر همیشه یک پله جلوتر از اپه و فلوره بوده است؛ زیرا ما با نتایج خوبمان مسئولان را مجاب می‌کردیم تا از ما حمایت کنند.

فتوحی تصریح کرد: بعد از نتیجه نگرفتن اپه و فلوره صحبت‌هایی شنیده می‌شد که می‌گفتند رسیدگی‌ها به سابر بیشتر است. این مقایسه اصلا درست نیست و سابر نباید با اپه و فلوره مقایسه شود. سابر ایران باید با رشته‌هایی مثل تکواندو و کاراته که شانس مدال دارند، مقایسه شود. قطعا امکانات ما بیشتر از فلوره کاران و اپه‌ایست‌ها نیست و این حرف غلطی است. نتایج کاری کرد که حمایت‌ها از ما بیشتر شود. اگر چه ما نیز در گذشته از حمایت‌های بسیار کمی برخوردار بودیم. از این مسئله که ملی پوشان اپه و فلوره در دنیا بدرخشند بسیار خوشحال می‌شوم.

یک شبه به این مقام نرسیده ایم


او در مورد سختی‌های رشته سابر گفت: من و دوستانم آن قدر‌ هم راحت به این موقعیت نرسیده ایم. همه این‌ها ثمره یک دوره تلاش 9 ساله است که فخری آن را استارت زد و ما را از تیم‌های جوانان و نوجوانان به رده‌های بالاتر آورد. بعد از المپیک لندن و سهمیه گرفتن مجتبی عابدینی، وضعیت شمشیربازی سابر ایران دچار شوک و تغییراتی شد.

فتوحی گفت: 2 رشته دیگر دنبال بهانه تراشی و ایجاد حاشیه برای سابریست‌ها هستند. سابریست‌های ما در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. متاسفانه عده‌ای می‌خواهند زحمات و تلاش‌های ما را زیر سوال ببرند که این موضوع بسیار خنده دار است. نتایج ضعیف آن‌ها هیچ ارتباطی به سابر و امکانات ما ندارد. اپه ایست‌ها و فلوره کاران دنبال فرار از واقعیت هستند. نتایجی که سابر در این سال‌ها به دست آورده، باعث افزایش بودجه فدراسیون شده است.

فتوحی در خصوص المپیک 2021 توکیو و سطح آمادگی اش بیان کرد: 3 ماه بیشتر تا المپیک باقی نمانده است و مسابقات یکی یکی لغو می‌شوند و این موضوع کمی سخت است. وظیفه ما این است که در اردو‌های سخت و فشرده تیم ملی شرکت کنیم. منتظر نظر کادر فنی هستیم تا ببینیم چه مسابقاتی پیش از المپیک برای ما در نظر گرفته شده اند. خدا را شکر وضعیت جسمی خوبی داریم و بیشتر مشغول بدنسازی و تمرینات اختصاصی شمشیربازی هستیم.

سابریست یزدی در پایان تصریح کرد: وقتی فدراسیون می‌تواند با این هزینه‌ها یک تیم کامل (اپه و فلوره) را راهی تاشکند کند، یعنی آن‌ها هم از حمایت برخوردار هستند؛ اما 2 رشته دیگر پس از ناکامی در دریافت سهمیه المپیک، حواشی زیادی ایجاد کرده اند. اپه ایست‌ها و فلوره کاران باید بدانند که موفقیت سابر در جهان به سود آن‌ها نیز خواهد بود. در اوج فشار‌های تمرینی پیش از المپیک، صحبت‌های ورزشکاران 2 رشته دیگر شمشیربازی بسیار تعجب آور بود و خیلی جای تاسف داشت. کاش آن‌ها به دنبال راه درست باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها