تظاهرات در نوار غزه و کرانه باختری در اعتراض به تعویق انتخابات

پس از آنکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از به تعویق افتادن انتخابات خبر داد، در شمال نوار غزه و کرانه باختری تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار شد.

تظاهرات در نوار غزه و کرانه باختری در اعتراض به تعویق انتخابات
کد خبر: 481470
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۲:۲۳:۲۶

اعتمادآنلاین| پس از آنکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیمش برای به تعویق انداختن انتخابات خبر داد در بیت حانون در شمال نوار غزه و رام الله در کرانه باختری تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیونی المیادین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین در بیت حانون در شمال نوار غزه در اعتراض به تعویق انتخابات فلسطین و منوط کردن برگزاری آن در شهر قدس به موافقت رژیم اشغالگر تجمع اعتراض آمیز برگزار کرد.

از سوی دیگر، در رام الله تظاهراتی در اعتراض به تصمیم تعویق انتخابات برگزار شد. تظاهرکنندگان که در حمایت از قدس، مسجدالاقصی و حق آزادی فلسطینیان شعار سر می‌دادند، با تاکید بر غیرقانونی بودن تعویق انتخابات، برگزاری انتخابات در قدس را در نبرد با رژیم اشغالگر خواستار شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اعلام رسمی تعویق انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با نهایت تأسف تصمیم جنبش فتح و حکومت خودگردان را برای تعطیلی و تعویق انتخابات دریافت کردیم و آن‌ها را مسئول کامل این تصمیم و پیامد‌های آن می‌دانیم.

این تصمیم، کودتا علیه روند شراکت و توافقات ملی است و جایز نیست اوضاع ملی و اجماع مردمی و میهنی به برنامه‌های یک گروه خاص ربط داده شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس در نشست روز پنج شنبه کادر رهبری فلسطین شرکت نکرد، زیرا می‌دانست فتح و حکومت خودگردان به سوی تعطیلی انتخابات در راستای محاسباتی که هیچ ارتباطی به موضوع قدس ندارد، گام بر می‌دارند.

حماس به شدت ادعا‌های محمود عباس در جلسه پایانی نشست کادر رهبری فلسطین را محکوم و اعلام می‌کند این ادعا‌ها درباره حماس به هیچ عنوان صحت ندارد.

اظهارات اخیر محمود عباس در تمجید از قیام ساکنان قدس برای دفاع از باب العامود باید مورد استناد قرار می‌گرفت و بر اساس آن و از طریق برگزاری انتخابات، رژیم اشغالگر به چالش کشیده می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها