انجام تحقیقات در رابطه با ارائه اطلاعات از سوی کری به ظریف

19 نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواستند که تحقیقاتی را در رابطه با اتهامات وارده جان کری درخصوص ایران راه‌اندازی کند.

انجام تحقیقات در رابطه با ارائه اطلاعات از سوی کری به ظریف
کد خبر: 481479
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۲:۴۰:۵۰

اعتمادآنلاین| 19 سناتور جمهوری‌خواه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که تحقیقاتی را در رابطه با اتهامات وارده به جان کری درخصوص افشای اطلاعات حساس به ایران در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، این 19 سناتور آمریکایی خواستار عزل جان کری از شورای امنیت ملی آمریکا در زمان انجام‌گیری تحقیقات شدند.

گفته می‌شود که جان کری در زمان ریاست جمهوری اوباما اطلاعات بیش از 200 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف ایران را به اطلاع یک مقام ارشد ایرانی رسانده است.

محمدجواد ظریف در یک فایل صوتی که به تازگی منتشر شده است، می‌گوید که جان کری، وی را در جریان حملات هوایی اسراییل به منافع جمهوری اسلامی در سوریه قرار داده بود.

در پی انتشار این فایل صوتی، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در حساب کاربری خود در توئیتر هرگونه گفت‌وگو با محمدجواد ظریف درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را رد کرد و نوشت: می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بدون تردید نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است، چه زمانی ‌که من وزیر امورخارجه بودم و چه پس از آن.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد و گفت: ما درباره فایل‌های صوتی درز شده نظری نمی دهیم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوران دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: در زمانی که من توصیه‌های خود را به رئیس‌جمهور ترامپ ارائه می‌دادم، جان کری نیز داشت توصیه‌هایش را با ایران درمیان می‌گذاشت. مردم آمریکا مستحق دریافت توضیحاتی [در این رابطه] هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها