شاهین‌طبع:

نگاه ما برای انتخاب بازیکن فنی است نه شخصی/عدم همبستگی به تیم ملی لطمه می‌زند

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: ما برای انتخاب بازیکنان ملی شاخص‌هایی داریم که همه آنها از نظر فدراسیون هم رصد می‌شود.

نگاه ما برای انتخاب بازیکن فنی است نه شخصی/عدم همبستگی به تیم ملی لطمه می‌زند
کد خبر: 481522
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۴:۱۷:۰۴

اعتمادآنلاین| مهران شاهین طبع درباره برگزاری لیگ بسکتبال، اظهارداشت: توقع نداشتیم کیفیت لیگ خوب باشد چون بحث اقتصادی هم مطرح بود اما 16 تیم سرمایه‌گذاری خوبی کردند، بازیکنان خارجی به تدریج وارد لیگ شدند و باید از فدراسیون تشکر کرد که خیلی خوب این بازی‌ها را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: با نزدیک شدن به پلی‌آف بازی‌ها بهتر شد و فکر می‌کنم حضور بازیکنان خارجی باعث شد کیفیت بازیکنان داخلی هم بالا برود. این موضوع به تیم ملی هم کمک خواهد کرد. چون بازی‌ها در تهران برگزار شد خیلی از تیم‌ها تماشاگران خود را از دست دادند اما فدراسیون چاره‌ای نداشت و باید این بازی‌ها را برگزار می‌کرد.

تقابل پدر و پسر در بسکتبال

سرمربی شهرداری گرگان درباره اینکه فرزندش در لیگ مربیگری کرد، آیا از عملکرد او راضیست و آیا تقابلی با فرزندش داشت، گفت: کارشناسان باید در این خصوص قضاوت کنند. البته ما هیچ دیداری با هم نداشتیم. بسکتبال ورزشی است که همیشه در آن برد و باخت هست. ما مشورت‌هایی هم با هم داریم و او گاهی از این مشاوره‌ها استفاده می‌کند.

شاهین‌طبع همچنین درباره استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ، عنوان کرد: قراردادهای خیلی خوبی بسته شده و تعامل بین باشگاه‌ها، فدراسیون و مسئولان فیبا در چند سال گذشته باعث شده شرایط خوب باشد. ما می‌توانستیم از ظرفیت 2 بازیکن خارجی استفاده کنیم. چند بازیکن ملی‌پوش هم داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقابل با کدام تیم سخت بود، خاطرنشان کرد: به نظرم همه تیم‌ها زحمت کشیدند. فدراسیون تصمیم خوبی گرفت که تیم جوانان در لیگ شرکت کرد و با توجه به حضور این تیم در مسابقات جهانی وضعیت آنها خوب بود.

کمیته انضباطی مدبرانه تصمیم گرفت

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان درباره اینکه لیگ بسکتبال حواشی داشت و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی مدارا کرد، یادآور شد: حضور ستاره‌ها و بازیکنان خوب به لیگ ما اعتبار می‌دهد. مردم دوست دارند بازی خوب آنها را ببینند، در هر صورت بخشی از کار فدراسیون حفظ و نگهداری این شرایط هست. مسائلی که به وجود آمد اینگونه نبود که برخی بازیکنان را محروم کنیم. به نظرم کمیته انضباطی مدبرانه تصمیم گرفت و این جریمه‌ها به گونه‌ای نبود که بازیکن لیگ را از دست بدهد.

عدم همبستگی در تیم‌ها ملی همیشه لطمه می‌زند

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه این بازیکنان ملی‌پوش در معرض تعارض و بگو مگو هستند فکر می‌کنید همدلی در تیم ملی هست؟، تصریح کرد: اتفاقات در باشگاه‌ها عمیق نیست و در رشته‌های پربرخورد پیش می‌آید. این برخوردها باعث می‌شود در جریان بازی این اتفاقات پیش بیاید. عدم همبستگی در تیم‌های ملی لطمه زده اما در چند سال گذشته شرایط بهتر شده و ما سعی کردیم صحبت‌هایی با بازیکنان داشته باشیم. در برخی موارد بازیکنانی را کنار گذاشتیم و با بقیه ادامه دادیم اما تلاش این است که همبستگی در تیم باشد.

وی درباره اینکه در بوندس‌لیگا شما بازیکن ایرانی هم دارید، عنوان کرد: بله ما 2 بازیکن داریم البته قرار است جلال‌پور را در تیم ملی داشته باشیم. پرونده او در فیبا قطعی نشده و قرار است در چند روز آینده در این خصوص صحبت‌هایی داشته باشیم.

از چند کشور دعوت‌نامه داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که برنامه تیم ملی در آینده چیست، گفت: خرداد مسابقات پنجره سوم کاپ آسیاست که ما نیاز داریم این بازی‌ها را داشته باشیم. بعد از آن باید در المپیک شرکت کنیم و پس از آن کاپ آسیا را پیش رو داریم.

شاهین‌طبع درباره اینکه آیا قصد دارید بازی‌های تدارکاتی داشته باشید، یادآور شد: سال گذشته در خصوص تیم ملی خوب کار شد و برنامه خوبی داشتیم اما المپیک به تعویق افتاد. تا الان هم برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. از ژاپن، لهستان، یونان و پرتغال دعوت‌نامه داریم. قبل از پنجره سوم هم یک تورنمنت در سوریه است که به ما کمک می‌کند. مصر، سوریه و لبنان حضور دارند. تنها مشکل این است که برنامه‌ها همپوشی دارد.

وی درباره کمک مالی صورت گرفته، گفت: باید از رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش تشکر کنم. آنها به بسکتبال نگاه ویژه‌ای دارند.

شاخص‌های مختلفی برای انتخاب بازیکن داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه نخستین بازی شما با آمریکاست، عنوان کرد: نخستین مسابقه ما در المپیک با تیمی است که قرار است اضافه شود. 4 تیم اوایل خرداد با برگزاری مسابقات انتخابی به المپیک راه پیدا کنند. برنامه ما این است تیم آبرومند و باکیفیت در لیگ داشته باشیم. من مطمئن هستیم بچه‌ها در المپیک بازی‌‌های خوبی خواهند داشت. ما شاخص‌های مختلفی را برای تیم ملی در نظر می‌گیریم. بازیکنان با تجربه زیادی داریم اما لازم است نیروی جوان را هم تزریق کنیم که این ترکیب تیم ملی ما را تشکیل می‌دهد.

نگاه ما فنی است نه شخصی

وی افزود: برنامه‌ریزی ما به نوعی است که از نظرات جمع استفاده می‌کنیم. برخی از دلایل را چون ممکن است به کار بازیکن لطمه بخورد نمی‌گوییم. نگاه ما شخصی نیست و در فدراسیون هم کار به خوبی رصد می‌شود. نگاه ما در انتخاب بازیکن فنی است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه فکر می‌کنید جایگاه ما در المپیک چه باشد، یادآور شد: بسکتبال از رشته‌های مهم المپیک است و تیم‌ها با همه توان در بازی‌ها شرکت می‌کنند. تیم اعتماد به نفس خوبی دارد اما از تجربه تیم‌های دیگر غافل نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که نیرویی خارج از کشور به تیم اضافه خواهد شد یا خیر، اظهارداشت: هر جا احساس شود کیفیت کار بالا می‌رود خوب است که استفاده کنیم. ما برای مربیان خارجی که می‌آیند باید یکسری معیار داشته باشیم. آنها باید با برنامه وارد کار شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها