کد خبر: 481599
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۲:۵۸
| |

پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز

قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود

بنا بر نظرسنجی ماهانه رویترز، قیمت نفت امسال تحت تاثیر واکسیناسیون کووید 19 که تقاضا را احیا می کند و محدودیت عرضه اوپک پلاس بالاتر می‌رود اما وخامت بحران پاندمی در هند و نقاط دیگر ممکن است مانع زا شود.

قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود
کد خبر: 481599
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۲:۵۸

اعتمادآنلاین| در نظرسنجی رویترز از 49 تحلیلگر پیش بینی شد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2021 به 64 دلار و 17 سنت می رسد که بالاتر از پیش بینی 63 دلار و 12 سنت در ماه گذشته و 62 دلار و 30 سنت میانگین قیمت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون است.

به گزارش ایسنا، برای پنجمین بار متوالی است که قیمت نفت برنت در سال 2021 بازبینی صعودی می شود و همچنین بالاترین دورنمای قیمت از ژانویه سال گذشته به شمار می رود.

جیووانی استونوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: با شتاب گرفتن عرضه واکسن در سال میلادی جاری، انتظار داریم افراد بیشتری از محدودیتها خارج شوند و کسب و کارها به طور کامل در ماههای آینده بازگشایی شوند. این اتفاق در واقع در آمریکا و انگلیس افتاده و از تقاضا حمایت کرده و قیمت نفت برنت را در سه ماهه دوم به حدود 75 دلار می رساند.

تقاضای جهانی برای نفت امسال به میزان 5.5 تا 6.5 میلیون بشکه در روز رشد می کند. این پیش بینی مطابق با تصویر خوش بینانه ای است که آژانس بین المللی انرژی اوایل ماه گذشته ترسیم و اعلام کرد تولیدکنندگان ممکن است لازم باشد دو میلیون بشکه در روز بیشتر تولید کنند تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد باشند.

اوپک هم پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت را بالا برده است اما سه منبع آگاه در کمیته فنی مشترک اوپک پلاس افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در هند و کشورهای دیگر را مایه نگرانی عنوان کردند.

مارشال استیوز، تحلیلگر بازار انرژی در شرکت IEG Vantage گفت: افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید 19 در اروپا، هند و برزیل به همراه ریسکهای مربوط به شیوع سریع گونه های جهش یافته ویروس کرونا ممکن است روند احیای تقاضای جهانی برای نفت را تضعیف کند.

هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و اکنون با موج دوم شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و بخشهای وسیعی از این کشور تحت قرنطینه قرار دارد اما بعضی از تحلیلگران می گویند تاثیر بحران هند بر تقاضا ممکن است محدود باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سورو سرکار، تحلیلگر بانک دی بی اس گفت: رشد تقاضای هند برای نفت ممکن است به مدت چند ماه متاثر شود اما ممکن است به حدی نباشد که به روند احیای تقاضای جهانی ضربه بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها