کیهان: شورای شهری‌ها برای توبیخ شهردار دست به کار شوند

شهرداری و شورای شهری که بودجه هنگفتی در اختیارش بوده، باید در ماه‌های پایانی چهار سال فعالیت خود توضیح دهد این بودجه هنگفت کجا خرج شده است؟

کیهان: شورای شهری‌ها برای توبیخ شهردار دست به کار شوند
کد خبر: 481608
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اگرچه همه نگاه‌ها به روزهای پایانی دولت معطوف شده است، اما اخبار و گزارشات از وضعیت شوراهای شهر بخصوص در شورای شهر تهران چندان مطلوب نیست. شهرداری تهران نیز اگرچه بودجه مطلوبی دریافت می‌کند اما کارایی لازم را ندارد تا جایی که «محسن هاشمی» رئیس‌شورای شهر تهران نیز لب به انتقاد گشوده و عنوان کرده است: «بودجه شهرداری تهران در چهار سال قبل دو برابر بودجه شهرداری لندن بود که این بودجه با احتساب ارزش پول ملی از دو برابر به یک سوم رسیده؛ به دلیل کمبودها و ضعف‌هایی که در اجرا توسط شهرداری و هم عملکرد شورا وجود داشته از شهروندان تهرانی عذرخواهی می‌کنیم!»


به گزارش کیهان، گرچه رئیس‌پارلمان شهری تهران از وضعیت بوجود آمده در مدیریت خدماتی پایتخت عذرخواهی می‌کند اما موضوع اصلی اینجاست که با وجود کم کاری مشهود شهرداری، چرا شورای شهری‌ها «پیروز حناچی» را مورد بازخواست قرار نمی‌دهند و به انتقادات رسانه‌ای و پشت تریبونی بسنده می‌کنند.


از سوی دیگر سؤال اینجاست پولی که هاشمی به آن‌اشاره کرده، اگر در تهران به خوبی خرج نشده پس به کجا رفته است و مدیریت هزینه و فایده شهرداری تهران چگونه بوده که کارایی چندانی نداشته است؟ این سؤالاتی است که با یک عذرخواهی ساده حل و فصل نمی‌شود و بایستی شورای شهری‌ها برای توبیخ شهردار دست به کار شوند. اما نگاهی به فعالیت این روزهای شورای شهر تهران نشان می‌دهد که برخی از اعضاء به دنبال امور دیگری هستند و برای استعفا و رفتن به پست‌های جدید فعالیت می‌کنند.


محسن هاشمی اظهار امیدواری کرده است که مطالبات و انتظارات در دوره آینده شورا حل شود. جالب اینجاست که وی با اینکه رئیس‌شورای شهر تهران بوده، اما این بار برای شورا ثبت‌نام نکرده است. این استعفاهای نمایشی تا جایی بوده است که «پرویز سروری» عضو سابق شورای شهر تهران به این موارد واکنش نشان داده و وی این استعفاها را فرافکنی و رفع مسئولیت عنوان کرده است که در روزهای آخر شورای شهر دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند. سروری در این باره بیان کرده است: «در چند ماه پایان شورای پنجم تازه یادشان افتاده مشکلاتی در خدمت رسانی است و باید استعفا دهند. البته این استعفاها شویی بیش نیست و به جایی هم نمی‌رسد و باید گفت که اعضای فعلی به جای کارهای نمایشی بروند در چند ماه باقیمانده مشکلات را حل کنند.» درباره اظهارات محسن هاشمی مبنی بر اینکه بودجه 4 سال قبل 2 برابر بودجه لندن بوده‌اما ارزش آن اکنون به یک سوم بودجه لندن کاهش یافته گفته است، این سقوط ارزش پول ملی نیز هنر ائتلاف حاکم بر دولت و شورای شهر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها