کد خبر: 481715
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

سیستم بهداشت ژاپن با برگزاری المپیک چه قدر آسیب می‌بیند؟

 سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز جمعه به ­دنبال نگرانی­‌ها مبنی بر این که آزمایش روزانه ورزشکاران بر منابع بهداشتی که پیش از این در مبارزه با کووید-19 تحت فشار قرار گرفته‌اند، باری اضافی تحمیل می‌­کند، گفت: المپیک نباید باری بر دوش سیستم‌­های پزشکی باشد.

سیستم بهداشت ژاپن با برگزاری المپیک چه قدر آسیب می‌بیند؟
کد خبر: 481715
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر هیئت دولت، کاتسونوبو کاتو، در پاسخ به نگرانی­‌های مطرح شده توسط اتحادیه پرستاران مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان منابع پزشکی مورد نیاز عموم مردم را از بین می‌­برد، در پاسخ به خبرنگاران گفت: این بازی‌­ها به روشی برگزار می­‌شود که همه احساس امنیت کنند.

به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان توکیو 2020 این هفته نسخه دوم «کتابچه بازی­‌ها» را صادر کردند که استانداردهای پیشگیری از عفونت برای بازی‌های تابستانی را تعیین می­‌کند. این بازی‌ها قرار است پس از یک سال تاخیر به دلیل همه‌­گیری، در کمتر از سه ماه دیگر آغاز شود. آزمایش روزانه ورزشکاران از قوانین ذکر شده در این دفترچه است. همچنین بر اساس این قوانین استفاده آنان از وسایل حمل‌ونقل عمومی محدود شده است و تدارکات نیز در مکان­‌های دورتر ار مکان برگزاری مسابقات قرار گرفتند.

خدمات بین‌المللی سازمان رسانه­‌های عمومی ژاپن (NHK) روز جمعه گزارش کرد، محل برگزاری مسابقات موج سواری در بازی­‌های المپیک توکیو از ایجاد تجهیزات آزمایش و درمان کووید-19 در نزدیکی محل مسابقات خودداری کرده است.

شایان‌ذکر است، موج‌سواران برزیلی که انتظار می­‌رود در میان اولین مدال‌آوران این ورزش در المپیک باشند، خواستار ایجاد تجهیزات آزمایشگاهی در فاصله دو ساعته در نزدیکی ساحل در شهر ایچینومیا، حدود 96 کیلومتری شرق توکیو به جای دهکده المپیک بوده است. نماینده دفتر برنامه‌­ریزی المپیک، این گزارش را تکذیب کرد اما نمایندگان المپیک توکیو هیچ توضیحی ندادند.

ژاپن در تلاش است تا موج جدید ویروس کرونا را مهار کند، تاکنون واکسیناسیون این کشور با واکسن وارداتی فایزر بوده به همین دلیل از سایر کشورهای ثروتمند عقب مانده است.

وزیر بهداشت، نورییسا تامورا روز جمعه تایید کرد که اولین دوزهای واکسن مدرنا که انتظار می­‌رفت در ماه مه تایید شود، وارد ژاپن شده است.

ژاپن تنها 1.8 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده است که این میزان برای سرکوب موج چهارم با توجه به جهش‌­های عفونی­‌تر ویروس، بسیار کم است. توکیو و اوزاکا که در جستجوی کاهش سرعت گسترش هستند، همچنان تحت شرایط اضطراری قرار دارند و این شرایط قرار است تا 11 مه ادامه داشته باشد.

هیروشی میکیتانی، مدیر اجرایی شرکت تجارت الکترونیکی راکوتن به تلویزیون آساهی گفت: «اگر ما با واکسیناسیون گسترده پیش نرویم، با یک حلقه بی­‌پایان از اعلامیه­‌های اضطراری برای همیشه روبرو خواهیم شد.»

توکیو روز پنجشنبه 1027 ابتلا جدید را گزارش کرد که بالاترین میزان از 28 ژانویه طی اعلامیه اضطراری قبلی بوده است و این آمار در روز جمعه 698 مورد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها