دارایی ثروتمندان آمریکایی در 100 روز نخست بایدن بیشتر شد

درواقع در 100 روز نخست ریاست جمهوری بایدن، با وجود هیاهوی بسیار این دولت برای پرداخت مالیات بیشتر از سوی ثروتمندان، 100 ثروتمند آمریکایی در مجموع 195 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده اند.

دارایی ثروتمندان آمریکایی در 100 روز نخست بایدن بیشتر شد
کد خبر: 481739
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: در 100 روز نخست ریاست‌جمهوری جو بایدن در مجموع 100 نفر از ثروتمندترین افراد آمریکا 195 میلیارد دلار به دارایی های خود افزودند، این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا از همان ابتدا وعده افزایش مالیات ثروتمندان را داده‌ بود.

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، عرضه واکسن، بسته محرک اقتصادی و افزایش بازار سهام به رشد دارایی های ثروتمندان کمک کرده است.

گزارش های فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نشان می دهد از زمان ورود «جو بایدن» به کاخ سفید که بیش از 100 روز از آن می گذرد، رئیس جمهوری آمریکا کار چندانی برای کند کردن روند خستگی ناپذیر ثروت میان میلیاردرهای آمریکایی نکرده است.

درواقع در 100 روز نخست ریاست جمهوری بایدن، با وجود هیاهوی بسیار این دولت برای پرداخت مالیات بیشتر از سوی ثروتمندان، 100 ثروتمند آمریکایی در مجموع 195 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده اند.

بلومبرگ در ادامه نوشت: یکی از نخستین دلایل افزایش دارایی های این گروه مربوط می شود به افزایش بازار سهام از زمانی که در تاریخ 20 ژانویه ( یکم بهمن) رئیس جمهوری جدید آمریکا در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد. از دیگر عوامل این امر روند سریع واکسیناسیون و بسته محرک اقتصادی 1.9 تریلیون دلاری دولت است.

مایک ساوج (Mike Savage) استاد جامعه شناسی در دانشکده اقتصاد لندن در این خصوص گفت: «تلاش های بایدن برای بازآفرینی اقتصاد می تواند درآمد و دارایی ثروتمندان را در بالاترین سطح افزایش دهد».

وی افزود: «ما از زمان سقوط مالی سال 2008 شاهد این تناقض بوده ایم که وضعیت بیشتر به نفع افراد دارا بوده و ارزش ثروت آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است».

براین اساس گفته می شود 100 نفر از ثروتمندترین های آمریکا از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020 (آبان 99) و مراسم تحلیف بایدن 267 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. گزارش ها نشان می دهد از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2017 تا انتخابات پاییز گذشته، این میلیاردرها حدود 860 میلیارد دلار ثروتمندتر شده اند.

بر اساس داده های فدرال رزرو، دارایی 100 ثروتمند آمریکایی به 2.9 تریلیون دلار رسیده است که بیشتر از ثروت 2.5 تریلیون دلار 50 درصد جمعیت ایالات متحده است.

در صدر ثروتمندترین افراد این گروه 100 نفری صاحب شرکت های آمازون، فیس بوک و آلفابت (از زیر مجموعه های گوگل) هستند که با افزایش فعالیت های آنلاین و ماندن در خانه در زمان همه گیری ویروس کرونا دارایی خود را افزایش داده اند.

داده های فدرال رزرو در حالی منتشر می شود که بایدن در 100 روز نخست آغاز به کار خود به سرعت پیشنهاد افزایش مالیات را برای ثروتمندان و برنامه ریزی برای جذب تریلیون ها دلار به سمت آمریکایی های طبقه متوسط ​​و پایین در قالب زیرساخت های جدید، هزینه های اجتماعی و بسته های محرک اقتصادی را ارائه داد. وی این سیاست ها را در نخستین سخنرانی خود در روز چهارشنبه هفته گذشته در کنگره بیان کرد.

اما محافظه کاران می گویند افزایش قیمت ها با افزودن بار مالیاتی بیشتر به ثروتمندان می تواند نتیجه معکوس بدهد.

«اسکات هاج» (Scott Hodge)، رئیس "بنیاد مالیات" در سخنانی پیش از طرح برنامه بایدن در کنگره گفت: «آسیب اقتصادی ناشی از مالیات می تواند هر یک از منافع حاصل از هزینه های جدید را نابود کند و مالیات دهندگان و اقتصاد را در وضعیت بدتری قرار دهد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها